Det tokigaste du gjort

Mer
7 år 8 månader sedan #852822 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det tokigaste du gjort
Det är tur att du lever idag liksom dina närmaste, Richard.
Mer
7 år 8 månader sedan #852827 av Richard
Svar från Richard i ämnet Det tokigaste du gjort

Geta skrev: Det är tur att du lever idag liksom dina närmaste, Richard.

Jo, de flesta svårare brännskador jag fick har jag inte ett spår av längre, eftersom jag fortfarande höll på att utvecklas.
Mer
7 år 8 månader sedan #852849 av Richard
Svar från Richard i ämnet Det tokigaste du gjort
Även om jag var ganska duktig på kemi, så tänkte jag inte så långt... Det dummaste jag gjorde var att blanda röd fosfor o kaliumklorat (hade även vit fosfor, men den rörde jag knappt då den är supergiftig o självantänder i luft), men tänkte inte på att det är röd fosfor i plånet på tändsticksaskar o kaliumklorat på själva tändstickan... Räcker att de kommer i kontakt med varandra för att det ska flamma upp, o jag skakade om en hel burk... Brände sönder hela handen.

Magnesium o kaliumklorat är också en höjdare om man vill bränna sönder sig... :rolleyes:

Ett halvt kilo rent natrium i havet smäller ganska bra också...
Mer
7 år 8 månader sedan #852917 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Det tokigaste du gjort
En lysgranat från ett Tyskt luftvärn och det var vit fosfor, hamnade i ett amerikanskt bombflygplan och en ur besättningen tog den i händerna annars kanske hela flygplanet brunnit upp. Han fick efter att ha kastat lysgranaten ur planet fosfor som satt kvar i händerna på honom, han genomförde uppdraget och satt med smärta med bara några lindor på händerna. Han lyckades rädda livet på sig själv och resten av besättningen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 8 månader sedan #852918 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Det tokigaste du gjort
zinkpulver och svavelblom ger ett bra raketbränsle. Dock också jag har experimenterat i min ungdom och på den tiden var klorex explosivt med socker och Klorex var ett gift för allt grönt och de vissnade av det. Jag visste ju om det, så när stans gubbar var ute för att ta bort ogräs i bland gatstenarna var jag framme och tog upp det och förvarade hemma. Numera finns varunamnet Totex kvar och det är inte explosivt.

Bara det att strax före påsken tog jag en bit, detta eftersom den varit utsatt för fukt och lade den tillsammans med en tändsticksask varpå skiten tog eld i fickan. Jag chockbedövades och tyckte det var kallt, inte varmt och fick av mig byxorna och satt och plockade dött skinn från låret och morsan var inte hemma och en grannkompis hämtade sin mamma och hon sade till mig att jag skulle inte röra såret och inte plocka bort skinnet.

Morsan kom hem och hon ringde min syster som kom och tog oss till dåvarande barnsjukhuset och där var tjejer sköterskor som där tog bort allt dött skinn med pincett, det kan jag lova, att det intorkade döda skinnet gjorde mycket ont. Grannen skulle inte sagt åt mig att jag inte skulle plocka bort det.

Den påsken satt jag med ett förband med fetvadd runt benet och fick inte gå ut.
Det jäkla förbandet blev utav vätskan som kom, stelt såsom att det var gips och det kliade under förbandet och jag kunde inte riva i skiten, omöjligt, snacka om klåda.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 8 månader sedan #852934 av björk
Svar från björk i ämnet Det tokigaste du gjort
En g hade jag nålar över hela mig. Precis som på film! (resident evil).. Ingen aning o de satt
kvar ända tills jag bad dom plocka väck dem. De var en brist hos dem faktiskt. Ett slags
ettriga nål tjo fräs. Ingen aning nu i efterhand "VARFÖR". Sen åkte jag rullstol till hjärnröntgen
en fes en ljudlig brakare. De uppmuntra mej o sade se på sjuksköterskan så mild o vacker som,
"hon" är. Medans hen matade mig......