Det tokigaste du gjort

Mer
7 år 8 månader sedan #852935 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Det tokigaste du gjort
Jag brukade rymma, speciellt på helgerna, när jag gick i högstadiet och än mer i gymnasiet. Karlstad var min frihetsstad. Jag hade 950 kronor per månad, så hade inte råd med hotell oftast. Sov på parkbänkar. Sen åkte jagg tillbaka utan att säga vart jag varit. Ibland gick jag på nationella möten.
Mer
7 år 8 månader sedan #852954 av Richard
Svar från Richard i ämnet Det tokigaste du gjort

Nissegossen skrev: En lysgranat från ett Tyskt luftvärn och det var vit fosfor, hamnade i ett amerikanskt bombflygplan och en ur besättningen tog den i händerna annars kanske hela flygplanet brunnit upp. Han fick efter att ha kastat lysgranaten ur planet fosfor som satt kvar i händerna på honom, han genomförde uppdraget och satt med smärta med bara några lindor på händerna. Han lyckades rädda livet på sig själv och resten av besättningen.

Usch! Fosfor-brännskador är bland de värsta brännskadorna man kan få, o man måste hålla den skadade kroppsdelen under vatten o skrapa av det, annars självantänder det igen. O särskilt vit fosfor ryker extremt mycket, tror det är rätt giftig rök också. Israel använde vit fosfor under Gaza-krigen, de hävdar själv att det bara var i form av rökgranater, men det är ett extremt grymt vapen som kan användas som brandbomber också...
Mer
7 år 8 månader sedan #852955 av Richard
Svar från Richard i ämnet Det tokigaste du gjort

Nissegossen skrev: zinkpulver och svavelblom ger ett bra raketbränsle. Dock också jag har experimenterat i min ungdom och på den tiden var klorex explosivt med socker och Klorex var ett gift för allt grönt och de vissnade av det. Jag visste ju om det, så när stans gubbar var ute för att ta bort ogräs i bland gatstenarna var jag framme och tog upp det och förvarade hemma. Numera finns varunamnet Totex kvar och det är inte explosivt.

Bara det att strax före påsken tog jag en bit, detta eftersom den varit utsatt för fukt och lade den tillsammans med en tändsticksask varpå skiten tog eld i fickan. Jag chockbedövades och tyckte det var kallt, inte varmt och fick av mig byxorna och satt och plockade dött skinn från låret och morsan var inte hemma och en grannkompis hämtade sin mamma och hon sade till mig att jag skulle inte röra såret och inte plocka bort skinnet.

Morsan kom hem och hon ringde min syster som kom och tog oss till dåvarande barnsjukhuset och där var tjejer sköterskor som där tog bort allt dött skinn med pincett, det kan jag lova, att det intorkade döda skinnet gjorde mycket ont. Grannen skulle inte sagt åt mig att jag inte skulle plocka bort det.

Den påsken satt jag med ett förband med fetvadd runt benet och fick inte gå ut.
Det jäkla förbandet blev utav vätskan som kom, stelt såsom att det var gips och det kliade under förbandet och jag kunde inte riva i skiten, omöjligt, snacka om klåda.

Hehe, jo Klorex är ju ren kaliumklorat, så det antändes väl när de kom i kontakt med tändsticksasken...
Mer
7 år 8 månader sedan #853011 av Richard
Svar från Richard i ämnet Det tokigaste du gjort
Några andra kemiska tokigheter...

Hade mycket giftig kvicksilverklorid. Tänkte göra lite experiment med det o började med att hetta upp det. Det sublimerades (d.v.s. att det går direkt från fast form till gas. De flesta ämnen blir ju flytande däremellan) o det blev ett stort moln som säkert var rena hälsokosten att andas in... :rolleyes:

Sen hade jag en flaska rent brom. Gjorde i.o.f. inge större tokigheter med det. Men när vi skulle flytta till lägenhet så försökte jag göra av mig med allt farligt. Försökte ge bort det till skolan. Men de hade inte tillstånd att ha så farliga saker... Hällde ut det i trädgården istället!
Mer
7 år 8 månader sedan #853012 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Det tokigaste du gjort
Hahaha

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 8 månader sedan #853016 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Det tokigaste du gjort
Har ju själv gått processtekniskt med inriktning mot kemi på gymnasienivå, minns inte brom, men däremot minns jag hexaklorid, men det verkar inte vara samma ämne enlig google?

Vars är världen på väg?