Vanföreställningar

Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1111518 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Vanföreställningar
Ja, så är det. Ingen är helt frisk. :D

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Maxjohan1983.
Mer
5 år 4 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1111755 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Vanföreställningar
Jag tror också att jag har tvångstankar, grandiosa tankar och paranoia.
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Rrusheflower.
Mer
5 år 4 månader sedan #1111779 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Vanföreställningar
När jag mådde som jag mår sist....bad jag. Oavbrutet och med intensitet. Uppriktighet och innerlighet . Jesus bodde i mitt hjärta. Men inte fan hjälpte det . Jag vågade inte säga något till psykiatrin för om de skulle tvångsinlägga mig eller ge mig mer tröttande medicin sov redan 16 h per dygn. Hur ska man få vilja att leva om man inte orkar göra något som är kul? Om de hade ställt den enkla och självklara frågan hur mår du hade jag berättat. Men ingen frågade. De pratade bara om sig själva. Att be hjälpte verkligen inte, tog bara en massa energi i onödan. Nej RÄTT mediciner är grejen. Och bra anhöriga och kompisar.
Mer
5 år 4 månader sedan #1111918 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vanföreställningar
Har man vanföreställningar är det nästan omöjliga att prata bort. En med psykos håller envist fast vid sina vanföreställningar. Så antipsykotika kortar ner psykostiden och också minskar vanföreställningarna.
Mer
5 år 4 månader sedan #1112852 av harrypotter
Svar från harrypotter i ämnet Vanföreställningar
Helt rätt att antipsykotika kortar ner psykostiden och skingrar vanföreställningar.
Mer
5 år 4 månader sedan #1112853 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vanföreställningar
Det finns vanföreställningar som antipsykotika inte biter på. Dem får man dras med, finns ingen bot.