Vanföreställningar

Mer
5 år 4 månader sedan #1111176 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vanföreställningar
Ofta brukar vanföreställningar handla om förföljelse, men det finns andra typer av vanföreställningar också.
www.viska.se/sjalvhjalp/oevervinn-din-paranoia
Mer
5 år 4 månader sedan #1111483 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Vanföreställningar
Jag har inga direkt vanföreställningar längre. Men jag undrar varför det finns så få vettiga människor. Alltså varför det finns så mycket psykisk sjukdom i samhället. Tror att 80% av alla människor har nån typ av diagnos. Eller är elakt lagd eller för naiv. Ja, det finns som ingen som är väldigt vettig på alla sätt. Är man vettig på ett sätt så är man ovettig på ett annat. Och just det att jag brottas med spelberonde. Varför gör jag det. Om jag inte gjorde det då skulle jag vara rik idag tror jag. Även psykisk sjukdom. Hade jag inte haft den då hade jag varit affärsman. Sedan att det finns så mycket skitsnack här i världen. Varför är det så? Ibland känns det som mitt liv speglas av att jag är den enda levande varelsen här på jorden och dem andra är bara medspelare.
Någon som känner igen sig?

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
5 år 4 månader sedan #1111487 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vanföreställningar
Det är nog omognad, det som du retar dig på.
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1111499 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Vanföreställningar
Ja, nåt sånt... det finns mycket flum i samhället. Och det stör jag mig på. Ibland tror jag en superdator skulle göra ett bättre jobb än alla människor som försöker styra Sverige i den ena och den andra riktningen.

Och sedan många vuxna som anses vettiga men ändå skrämmer dem sina barn hela tiden. Tror sånt är mycket vanligt.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Admin1.
  • RainDrops
  • Besökare
  • Besökare
5 år 4 månader sedan #1111516 av RainDrops
Svar från RainDrops i ämnet Vanföreställningar
Ja jag tror vi alla är galna fast på olika sätt skruvade.
Mer
5 år 4 månader sedan #1111517 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Vanföreställningar
Tror de flesta som läst på Viska om mig vet vad jag har haft för vanföreställningar som kanske inte är vanföreställningar utan det är på gränsen att det kan vara sanning i "DET"!