Dan Brown (DaVinci Koden, Inferno, m.fl)

Mer
10 år 7 månader sedan #609038 av Nissegossen
OK! Det var dig jag menade.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 7 månader sedan #609039 av Nissegossen
Om Gud har en plan, finns den ju i Bibelkoden om den nu är menad att uppdagas och han måste redan på den tiden haft en inriktning och en bra dator! :mrgreen:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 7 månader sedan #609040 av Nissegossen
Kom nu ihåg att efter sista boken i Gamla Testamentet blev världens framtid omprogrammerad genom Jesus uppträdande på jorden och vad som händer idag, kanske inte riktigt stämmer med ursprunget. Så jag säger, med Jesu ord, fritt ur minnet, "i leten i skrifterna, men se här är jag. Jag är förmer än skrifterna" "Jag gör allting nytt"

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 7 månader sedan #609043 av notwoodstock

Nissegossen skrev: Om Gud har en plan, finns den ju i Bibelkoden om den nu är menad att uppdagas och han måste redan på den tiden haft en inriktning och en bra dator! :mrgreen:


Visst hade Herren Gud en plan, men det som alltså är sådant att varje insatt person skulle hålla med om att han har gjort något som inte går att göra. (!!!!)

Komplexitetsmässigt. För man brukar säga att saker uppför sig linjärt med antalet frihetsgrader t.ex, eller kvadratiskt. Är det riktigt illa så är det inte ens polynomiskt, utan s.k exponenentiellt, och då är det så orimligt komplicerat att man kan inte bara testa alla kombinationer tills man hittar "lösningen"/kodningen, för det är alldeles för jobbigt.

Men sedan lärde jag mig i en kurs, som jag läste trots att jag inte ens var så frisk att jag orkade med båda kursdelarna (fast jag tror att det ändå var oviktigt i mitt liv). - Att: Det finns problem, som är s.k. NP+ eller hur man nu skrev det (uttalas NP-kompletta), och då har man dragit på sig en "omöjlig" uppgift, (om man försöker klara av den saken).

Sedan är det en annan femma, om det går att utnyttja s.k. kvantdatorer, som det skrivs om nuförtiden, då har jag ingen aning om det omöjliga går att göra.

Så om Gud redan har gjort det, och gömt hela mänskliga historien, de delar som han förutbestämde, i tidernas begynnelse, i Bibelkoden, då är det nu som jag alltså menar, så pass omöjligt, att... Han inte KAN ha gjort det!

V.S.B :grandpa :hjärta :tänk 8O :mrgreen:

/notwoodstock
Mer
10 år 7 månader sedan #609074 av Nissegossen
Jag frågar dig, är någonting omöjligt för Gud? Tror ju att om han bestämmer sig för en sak, så gör han det.

Det är lite inskränkt tänkande från din sida!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 7 månader sedan #609077 av Nissegossen
Dessutom, eftersom han är den förste och siste, så känner han till vad som hänt mellan de två ytterligheterna innan det har hänt! Men allt är absolut inte förutbestämt och människan har en fri vilja, inte i alla frågor, där är det ödesbestämt, men det går inte att komma förbi i livet att vi gör hela tiden val, en del är säkert ödesbestämt, medan andra människor har makten att ändra på skeenden i verkligheten.

S.k Guds ingripande...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum