Dan Brown (DaVinci Koden, Inferno, m.fl)

Mer
10 år 7 månader sedan #609089 av Nissegossen
Svaret kan mycket väl vara oändliga verkligheter, såsom Universum är. Vi kan här tala om dimensioner av samma utgångsläge, men genom historien utspelas olika verkligheter och när antalet verkligheter är slut, är också tiden slut.

Våra hjärnor är av idag, vad händer med utvecklingen i morgon och hur kommer en extra polering av den här utvecklingen i den här verkligheten att utvecklas? Känner du alla parametrar kan du också i stora drag förutsäga vad som är det troligaste scenariot av vad som kommer att hända i en nära framtid. Det kanske finns en vänlig själ som talar tyst och bara viskar inom dig, men som i ett nu, ändrar på vad som kommer att hända...

Istället för att tvinga ned foten i en sko, använd ett skohorn så får du dit foten utan att förstöra skon.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 7 månader sedan #609092 av Nissegossen
Sedan, vad är matematik, om inte ord... :lol:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 7 månader sedan #609112 av Nissegossen
Med den övertygelse som kommer av sanningen, gör jag gällande att det finns fler verkligheter än den här. Jag har sett dem och varit där och kan berätta om det. Om nu inte min kropp bytte verklighet, gjorde min ande det och det gav mig övertygelsen som alternativ påstod inte fanns, det att det finns helt uppenbart fler verkligheter än just den här...

Tro mig om att jag tvivlat på mitt förstånd, men jag är varken psykotisk eller annat, än det att jag har sett utsidan på den berömda boxen i åskådning. Mao, jag försöker få er att tänka er på utsidan den box som alla andra tänker i.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 7 månader sedan #609228 av notwoodstock

Nissegossen skrev: Jag frågar dig, är någonting omöjligt för Gud? Tror ju att om han bestämmer sig för en sak, så gör han det.

Det är lite inskränkt tänkande från din sida!


Albert Einstein, med sina teorier och letande efter den basala grunden för allt - GUT ("Grand Unified Theory"), undrade om Gud hade något val när han skapade Universum.

:fiol :fiol :grandpa :fiol :fiol :hjärta

/notwoodstock
Mer
10 år 7 månader sedan #609231 av notwoodstock

Nissegossen skrev: Sedan, vad är matematik, om inte ord... :lol:


Ord är redundanta, med värld och annat det handlar om. Voluminöst, minst sagt. 8O

Matematik och logik, beskriver saker på det enklaste sättet, förhoppningsvis. Ruskigt kompakt! :fiol :fiol :fiol :hjärta

Jag är intresserad av både språk och vetenskapens formalism, som ju utvecklats på ett sätt som är fascinerande, även om man inte förstår någonting av forskningsområdena...

/notwoodstock :tomte
Mer
10 år 7 månader sedan #609244 av Nissegossen
Logos, dvs lagen är logik...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum