Dan Brown (DaVinci Koden, Inferno, m.fl)

Mer
10 år 7 månader sedan #609340 av Nissegossen
Jag har i två olika trådar överbevisat dig med att komma med påståenden som är falska. Enligt matematiken kan ett påstående antingen vara sant eller falskt. Det bygger logiken på och allt du hade att göra ifråga om mitt påstående ifråga om att matematik kan förklaras med ord och den logiska frågeställningen var ställd och du behövde endast besvara med ett ja eller nej!

Du gav mig ett erkännande, ja, matematik kan förklaras med ord!

Allt därutöver är av ondo, därför tycker jag synd om dig och hävdar att du bör gå ut och cykla istället.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 7 månader sedan #609341 av Nissegossen
Mer har inte jag att tillägga!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 7 månader sedan #609365 av Nissegossen
Om allting kan förklaras matematiskt måste ju det omvända förhållandet också råda, att går ord och bilder, dvs att allt i vår omgivning går att förklaras matematiskt, måste ju både ord och bilder kunna förklara matematiken!

Är mitt påstående sant eller falskt?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 7 månader sedan #609366 av Geta
Falskt! Vi har inte den kunskapen att vi kan förklara allt- varken med ord, bilder eller med matematik.
Mer
10 år 7 månader sedan #609369 av Nissegossen
Sant, men vi, varken jag eller du är Gud och då går det inte att bevisa, för att vi har inte den fulla kännedomen!

Så för mänskligheten är för närvarande är mitt påstående falskt, men trots det existerar vi, men kan inte förklara vår existens fullt ut.

Så, varken jag eller du Geta vet det sanna svaret!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 7 månader sedan #609372 av Nissegossen
Vad säger en sann matematiker?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum