Ny upplaga av Surviving schizophrenia i december

Mer
10 år 4 månader sedan #635033 av Ready

Admin1 skrev: På svaret hur man behandlar en person med schizofreni säger han: Vänligt.


Psykiatripersonalen gör inte på det viset.
Mer
10 år 4 månader sedan #635041 av Geta
De flesta som jag har träffat inom psykiatrin har varit vänliga.
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
10 år 4 månader sedan #635072 av Jaana79
Jag har blivit lika illa bemött som jag själv har bemött psykiatrin. Det beror mkt på en själv också... Jag hade ju taggarna utåt direkt, då blir tvånget ett extra hårt slag också.... Så är det inte i dag! Har lärt mig av mina misstag...
Mer
10 år 4 månader sedan #635101 av Admin1

Admin1 skrev: Viktigast för en med schizofreni är att lära sig så mycket som möjligt om sina mediciner och föra en lista över de mediciner man använt, dosering, hur länge man använt dem och biverkningar. Att träffa en psykiater lite är 15 minuter i kvartalet (ungefär den genomsnittliga tiden i Sverige).


Egentligen säger han här att psykiatrin borde ge en utbildning om de läkemedel man använder, eftersom det enligt honom är så viktigt att kunna detta.
Mer
10 år 4 månader sedan #635144 av Nissegossen
Absolut rätt! Det finns all anledning för att varna för kombinationer av både olika läkemedel tillsammans och riskerna med dem! Sällsynt om en läkare faktiskt säger som det är, han bara ordinerar medicinerna utan att tänka så mycket på riskerna med flera mediciner och mediciner och alkohol! Jag har försökt pränta in på viska tex att benzo och alkohol är ett big NO, NO! Samt att grapefrukt och vissa antidepressiva, samt Johannesört är några kombinationer som är riskabla.
Ingen läkare har upplyst mig i alla fall om det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 4 månader sedan #635145 av Nissegossen
Jag vet ju att många som har gått bort i förtid, missbrukade tex benzo och alkohol, det är absolut inget att leka med! Samt att TREO och alkohol har en benägenhet att ge störtblödningar i matstrupen och du kan då dö om du inte snabbt kommer under vård. Det de gör är att ge motmedel samt att det kör ned en slang i matstrupen och blåser upp den för att stoppa blödningen! Skulle du få blod i lungorna är det kört!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum