Börjar igen med ZYP.

Mer
15 år 7 månader sedan #146569 av Geta
Svar från Geta i ämnet Börjar igen med ZYP.
Det är vanligtvis åldersdiabetes typ 2 som man får vid
viktuppgång på grund av antipsykotika.
I bästa fall så går det att klara diabetesen med kost och
ökad motion. Nästa steg är att ge medicin som stimulerar
egen insulinproduktion. Insulin ges bara i svårare fall.
Skadorna på grund av diabetes framträder inte på en gång.
Det kan bli skador på blodkärl och nerver i senare stadier.
Det vore intressant att få veta mera om diabetes vid
schizofreni och antipsykotika-användning.
Mer
15 år 7 månader sedan #146594 av Ready
Svar från Ready i ämnet Börjar igen med ZYP.

Niklas skrev: Psykiatrin mörklägger hur vidriga biverkningarna är (som är de största effekterna) och här är ingen ansvarig förutom du själv och din morsa. Problemen man hade från början är givetvis kvar, eftersom de var utanför kroppen. Skillnaden är att nu är man svårt sjuk pga. kemikalieöverdoser och måste skriva till europadomstolen för att få upprättelse.


Zyprexa är en tablett som inte är att leka med. Man får ett väldigt behov av socker och fett, vilket leder till kraftig viktuppgång. Dem gamla problemen är kvar men bleknar i jämförelse med psykiatrins kränkningar.
  • Mathias
  • Besökare
  • Besökare
15 år 7 månader sedan #147259 av Mathias
Svar från Mathias i ämnet Börjar igen med ZYP.

Ready skrev:

Niklas skrev: Psykiatrin mörklägger hur vidriga biverkningarna är (som är de största effekterna) och här är ingen ansvarig förutom du själv och din morsa. Problemen man hade från början är givetvis kvar, eftersom de var utanför kroppen. Skillnaden är att nu är man svårt sjuk pga. kemikalieöverdoser och måste skriva till europadomstolen för att få upprättelse.


Zyprexa är en tablett som inte är att leka med. Man får ett väldigt behov av socker och fett, vilket leder till kraftig viktuppgång. Dem gamla problemen är kvar men bleknar i jämförelse med psykiatrins kränkningar.




Det är väl som så också, att Zyprexa är ett OVANLIGT POTENT läkemedel? Finns det uppgifter och fakta hur pass potent och starkt antipsykotikum Zyprexa är jämfört med andra liknande preparat?
Mer
15 år 7 månader sedan #147271 av och
Svar från och i ämnet Börjar igen med ZYP.
Mathias: uppgifter och fakta är bra men jag tycker nog att bäst är patientens egen erfarenhet, för mig är det värt mer än t.ex. FASS som också gör sitt för att bagatelisera biverkningar och utsättningssymptom.
Mer
15 år 7 månader sedan #147287 av aspie
Svar från aspie i ämnet Börjar igen med ZYP.

och skrev: Mina långdragna problem med att sluta med Zyp. kanske har att göra med att det är en Dibensodiazepin och på mig låter det misstänkt likt vanlig benzo

Vad betyder dibensodiazepin?
Mer
15 år 7 månader sedan #147298 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Börjar igen med ZYP.

och skrev: Mathias: uppgifter och fakta är bra men jag tycker nog att bäst är patientens egen erfarenhet, för mig är det värt mer än t.ex. FASS som också gör sitt för att bagatelisera biverkningar och utsättningssymptom.



Hej igen. Ja, det håller jag med om. I Fass står det om ""s$ällsynta biverkningar"" om en på tiotusen som drabbas av någon besvärande åkomma, tex i det här fallet av Zyrexa. Nu är ju ElilLilly ett multinationellt företag , skrupelfritt enligt mig, som gör sitt bästa att till varje pris och utan hänsyn till de tusentals fall av ALLVARLIGA IBLAND DÖDLIGA sidoeffekter som personer med Zyp. drabbas av,pracka på oss sitt gift. Läkarna är deras nickedockor.

När läkemedelsbolagen skriver att det är möjligt att en av tio drabbas av tex brist på vita blodkropar eller viktuppgång så tror jag att det i själva verket är många fler, kanske varannan eller mer som får alvarlig viktuppgång och hälften s$om får vitablodplättarbrist....Säger ju sig självt att profithungriga pillerfabriker som eli lilly vill massälja sitt skit till "alla som behöver det..."Det ligger ju i deras intresse att hålla folk sjuka och beroende av pillerna... Så säljer det och säljer, osv osv... :rolleyes: :twisted:


Nu står jag på 1.25 mg och även om jag ska slussa ut Zyp., snart så bävar jag för de utsättningsbesvär jag kan få...När jag tex ofrivilligt varit utan Zyp ett tag så kan jag inte sova...säger väl en del om beroendet...Dibensodiazepin...jo, jag kan tänka mig det.... :rolleyes:



mvh Mathias