Börjar igen med ZYP.

Mer
15 år 7 månader sedan #147396 av och
Svar från och i ämnet Börjar igen med ZYP.
Jag har ingen aning vad dibensodiazepin betyder utan jag sa bara att det låter misstänkt likt vanlig benzo och sen utsättningsymptomen är ju ganska lika också. Du får nog vända dig till din doktor Aspie.
Hitills har jag märkt att hungern är inte lika stark som när jag hade 10mg men också effekten är sämre, jag kanske provar 5mg. Du som har 1,25mg borde inte vara så rädd, jag skulle tro att du inte får några kraftiga besvär, kanske lite långdragna bara.
Mer
15 år 7 månader sedan #147417 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Börjar igen med ZYP.
Zyprexa har ingen bensodiazepineffekt alls och kan därför inte ge bensodiazepinabstinens. Strukturellt är Zyprexa likt Seroquel och Leponex, som också har en liknande kemisk struktur, men inte heller de har någon bensodiazepineffekt.

Zyprexa ger lika stark effekt, som Risperdal och Trilafon, men är 20 % starkare i effekt än övriga antipsykotika. Leponex har dock starkast effekt av alla antipsykotika.

Läste igår att 10 % av de som får Zyprexa utvecklar diabetes.
  • JTL
  • Besökare
  • Besökare
15 år 7 månader sedan #147418 av JTL
Svar från JTL i ämnet Börjar igen med ZYP.
Jag har Cisordinol depå injektioner och Leponex eller som den heter den billigare varianten av Leponex, Clozapine som är ett väldigt bra antipsykotikum.
Jag hadde Risperdal Consta depå injektioner innan, totalt värdelös medicin för min del.
Mer
15 år 7 månader sedan #147514 av w200i
Svar från w200i i ämnet Börjar igen med ZYP.

Admin1 skrev:
Läste igår att 10 % av de som får Zyprexa utvecklar diabetes.


Var har du läst det?
Mer
15 år 7 månader sedan #147544 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Börjar igen med ZYP.
Det står i den engelska tidningen Independent, som räknas som en seriös tidning:
www.independent.co.uk/life-style ... 21713.html

One in 10 patients taking the drug Olanzapine – the most commonly prescribed to mental health patients in the UK – develop diabetes.

Olanzapin är innehållsämnet i Zyprexa.
Mer
15 år 7 månader sedan #147592 av aspie
Svar från aspie i ämnet Börjar igen med ZYP.

Admin1 skrev: Det står i den engelska tidningen Independent, som räknas som en seriös tidning:
www.independent.co.uk/life-style ... 21713.html

One in 10 patients taking the drug Olanzapine – the most commonly prescribed to mental health patients in the UK – develop diabetes.

Det skulle vara intressant att veta hur stora doser och hur långa medicineringar (tidsmässigt) det var fråga om. Det är dock osannolikt att någon skulle ha forskat det ännu.