Börjar igen med ZYP.

  • Mej
  • Besökare
  • Besökare
15 år 2 månader sedan #182244 av Mej
Svar från Mej i ämnet Börjar igen med ZYP.

_magnus_ skrev:

Geta skrev: Det är nog redan försent när sockervärdena blivit
dåliga att vända trenden!
Det viktigaste är att motionera och hålla vikten.
Man får inte ta in mer mat än vad man gör av med.


japp när min diabetes upptäcktes så var jag hiskeligt trött (sov mycket), och hade som "klister" i munnen och var jättetörstig. när jag då kollade med en mätare låg jag på 17 i socker. nu har allt gått väl och jag lever ett gott liv, men har tyvärr upptäckt att det finns socker i de flesta livsmedlen.

jag tror att läkemedelsbolaget kommer få dra in zyprexan då folk blir sjuk av en medecin. kanske det krävs att folk med dessa besvären stämmer bolaget?

nåväl framtiden får utvisa detta.
Må väl! /Magnus

Snarare är det så att de skadade borde få skadestånd av själva psykvården, då det är deras "fel" att patienterna får diabetes eftersom de har så dålig koll (med andra ord: medicinering med Zyprexa måste följas upp myycket noggrannare) men medicinen är så effektiv att jag tror att många av oss som har nytta av den kommer bli ledsna om den försvinner..
Mer
15 år 2 månader sedan #182508 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Börjar igen med ZYP.
Vid schizofreni har man en kraftigt förhöjd risk för diabetes även utan antipsykotika. Många har också anhöriga med diabetes. Vad gäller Zyprexa så är uppgifterna om diabetesrisken motsägande. Det senaste jag läste var att Zyprexa inte gav högre risk för diabetes än andra psykotika och att bara en av fyra fick viktökning. Tidigare sas det att 10 % kunde få diabetes av Zyprexa.