Börjar igen med ZYP.

Mer
15 år 2 månader sedan #182210 av w200i
Svar från w200i i ämnet Börjar igen med ZYP.

_magnus_ skrev:
jag har fått diabetes 2 efter 5 år med zyprexa och ja ökade i vikt från 80-90 till 140kg, sjukvården stoppade mig inte och jag var för nerdrogad för att inse hälsoläget


Tyvärr, tror jag inte det är ovanligt.

Det känns som det är "lättast" för sjukvården att tillämpa låt gå mentalitet, när det gäller mediciner..tyvärr.
Mer
15 år 2 månader sedan #182212 av aspie
Svar från aspie i ämnet Börjar igen med ZYP.
Zyprexa är en bra medicin. Det lönar sig att köpa en egen blodsockermätare och följa sockervärden regelbundet. Då kan man omedelbart reagera och byta medicin ifall det finns dålig utveckling i sockervärden. Då hinner det inte utvecklas någon diabetes.
Mer
15 år 2 månader sedan #182221 av och
Svar från och i ämnet Börjar igen med ZYP.

aspie skrev: Zyprexa är en bra medicin. Det lönar sig att köpa en egen blodsockermätare och följa sockervärden regelbundet. Då kan man omedelbart reagera och byta medicin ifall det finns dålig utveckling i sockervärden. Då hinner det inte utvecklas någon diabetes.



Varför vänta? Bättre och prova en annan medicin än det rävgiftet.
Mer
15 år 2 månader sedan #182223 av Geta
Svar från Geta i ämnet Börjar igen med ZYP.
Det är nog redan försent när sockervärdena blivit
dåliga att vända trenden!
Det viktigaste är att motionera och hålla vikten.
Man får inte ta in mer mat än vad man gör av med.
  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
15 år 2 månader sedan #182236 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet Börjar igen med ZYP.

Geta skrev: Det är nog redan försent när sockervärdena blivit
dåliga att vända trenden!
Det viktigaste är att motionera och hålla vikten.
Man får inte ta in mer mat än vad man gör av med.


japp när min diabetes upptäcktes så var jag hiskeligt trött (sov mycket), och hade som "klister" i munnen och var jättetörstig. när jag då kollade med en mätare låg jag på 17 i socker. nu har allt gått väl och jag lever ett gott liv, men har tyvärr upptäckt att det finns socker i de flesta livsmedlen.

jag tror att läkemedelsbolaget kommer få dra in zyprexan då folk blir sjuk av en medecin. kanske det krävs att folk med dessa besvären stämmer bolaget?

nåväl framtiden får utvisa detta.
Må väl! /Magnus
Mer
15 år 2 månader sedan #182238 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Börjar igen med ZYP.
Här är en sajt som drivs utav en läkare som själv har diabetes!
Där finns att klicka på länkar där ni kan beställa gratis blodsockermätare och ni får mycket informaton!

blogg.passagen.se/dahlqvistannik ... belastning

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum