Speedad av Haldol

Mer
12 år 4 månader sedan #445919 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Speedad av Haldol
Jag brukar alltid ta antipsykotikan 30-60 minuter innan jag lägger mig för att jag skall sova bättre. Abilify och Fluanxol kan försämra sömnen och därför tar man oftast dem på morgonen.
Mer
12 år 4 månader sedan #445920 av Melun
Svar från Melun i ämnet Speedad av Haldol
Vad har du för antipsykotika admin1??
Mer
12 år 4 månader sedan #446135 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Speedad av Haldol
Jag använder Risperdal, som i likhet med Haldol, binds ganska starkt till dopamin-2-receptorerna. Men Risperdal ger inte extrapyramidala biveerkningar, som stelhet och darrningar, om man inte överskrider dosen 6,5 mg per dag.
Mer
12 år 4 månader sedan #446504 av Vatten
Svar från Vatten i ämnet Speedad av Haldol

Ready skrev: Är det någon mer än jag som känner sig speedad av Haldol?


Absolut!
Det finns en rad spännande exempel på hur Haldol kan speeda på processer speciellt i doser långt över 30 mg per dag. Det finns en rad vittnesmål om detta speciellt från forna Sovjetunionen, där KGB märkte att processen i Gulag gick betydligt mycket snabbare.

His wife described his
symptoms after visiting him in the hospital: ". . . he
began to have convulsions, his face was distorted by
twitches, he could no longer control the movements
of his arms and legs.... It was noticeable that he
was losing his sense of hearing at times. But he
persevered-before him stood his wife and son, who
was completely disheartened at what he saw-he
tried to speak, twitching and swallowing saliva. Convulsions
seized his throat, and affected his speech.
Leonid Ivanovich could not bear it and himself
asked for the visit to be terminated, 10 minutes
early."- From The Case of Leonid Plyushch .

Här ser vi även hur speedat processen att få fram spindelvävsliknande känslor i ansiktet avancerat och själva ansiktsspattningen går in i andra andningen. Det tredje steget är när man nått stadiet när inget egentligen är möjligt och när du tittar upp igen så står Gulagarkipelagens läkare där redo med nästa spruta, för i doser över 200 mg per dygn

Bättre att läsa andras upplevelser i stället för att fundera på den ultimata speedningen vid 400 mg per dag och du vet att döden närmar sig men doktorerna vill ändå se hur du kämpar för att resa dig men kommer ingen vart innan det är dags. Den upplevelsen misstänkar jag kan vara något av de mest speedade man kan uppleva, dvs att njuggt och iakttagen ändå misslyckas med att resa sig från en grundmurat säkertställt död.
Mer
12 år 4 månader sedan #446512 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Speedad av Haldol
Det som beskrivs är en akut dystoni, verkar det som. Sådana har jag fått på slutet av 1970- talet, början av 1980- talet när stora neuroleptikadoser användes vid insättning. Det räckte med 18 mg Haldol/dygn för att skapa en stelhet (rigiditet) som jag inte kunde röra mig emot - ett fruktansvärt lidande, mycket värre än psykosen. Akuta dystonier är dessutom smärtsamma, musklerna krampar och det gör ont.
Mer
12 år 4 månader sedan #446519 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Speedad av Haldol
Har ju varit med om det själv. Det som är när man är så stel, är att sänka på dosen och inta Akineton.
Men en dossänkning fick man inte i brådrasket för var man inlagd var man det och läkaren hade dispens från socialstyrelsen för att ge höga doser med Depåneuroleptika och tog man inte emot injektionerna frivilligt gav man dem med tvång! Så djävla sanslöst! De hade utan vidare kunnat ha tagit livet av en, alt på vetenskapens altare!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum