Speedad av Haldol

Mer
12 år 4 månader sedan #445746 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Speedad av Haldol
Det beror enbart på rastlöshet! Enda boten är att dra ned på dosen och skaffa Akineton....

Mao, du får inte ro att ligga ned och du vill hela tiden upp för, att du kan inte slappna av.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 4 månader sedan #445748 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Speedad av Haldol
Ok, Ready, då förstår jag bättre vad du har problem med. Minns inte att jag hade sömnstörningar på Haldol, men kan tänka att det är p g a rastlöshet som Nissegossen skriver och kanske också så att man blir allmänt trött under dagen och är nästan utvilad när man ska sova. Tar du tabletter kan du prova att ta dem till natten.

Abilify är snäppet värre än Haldol när det gäller sömnstörningar. Där får man ta tabletten på morgonen för att kunna sluta ögonen och sova på kvällen.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
12 år 4 månader sedan #445749 av Geta
Svar från Geta i ämnet Speedad av Haldol
Är det inte bättre att byta ut Haldolen mot någon annan antipsykotika, för att slippa börja med Akineton.
Akineton kan framkalla psykos.
Mer
12 år 4 månader sedan #445751 av björk
Svar från björk i ämnet Speedad av Haldol
Jag tog akineton men sluta med den, då jag haft den ett tag.
Mer
12 år 4 månader sedan #445782 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Speedad av Haldol
Haldol är det preparat som blockerar dopamin-2-receptorerna hårdast och Arvid Carlsson tyckte i en intervju att blockeringen var för stark, vilket ökade risken för att få biverkningar. Han föredrog svagare blockad av receptorerna.
Mer
12 år 4 månader sedan #445885 av Ready
Svar från Ready i ämnet Speedad av Haldol
Det verkar som att jag har fel. Haldol gör mig inte speedad utan det är tvärtom. Jag har tagit Haldol innan jag lägger mig vilket är fel. Jag ska istället ta den några timmar innan jag lägger mig.