Speedad av Haldol

Mer
12 år 4 månader sedan #449963 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Speedad av Haldol
Det här med uttunningen av hjärnbarken vid schizofreni är fortfarande lite oklart. Även normalpersoner har en uttunning, men det verkar större vid schizofreni. Finns också teorier att det beror på att man använder hjärnan för lite vid schizofreni.
Läs mer här:
schizophreniaforum.org/new/detail.asp?id=1708

Risperdal ger lite starkare effekt än Seroquel, men Seroquel är nog bättre på ångest och depression. Risperdal är numera mycket billigare än Seroquel.
Mer
12 år 4 månader sedan #449965 av Geta
Svar från Geta i ämnet Speedad av Haldol
Senaste dagarna har det stått i tidningarna att äldre får krympt hjärna, om de äter skräpmat t.ex. friterad.
Mer
12 år 4 månader sedan #450038 av Kloppe
Svar från Kloppe i ämnet Speedad av Haldol
Jag åt Haldol länge under 90-talet. Tycker att jag mådde bra på dem, bortsett från krypningar i benen.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
12 år 4 månader sedan #451406 av Richard
Svar från Richard i ämnet Speedad av Haldol
Haldol har tagit bort mina känslor under de 8-10 år jag har ätit dem. Nu slutade jag med dem igen, efter att ha läst ovanstående, om att det krymper hjärnan. Nu kommer mina känslor tillbaka. Mest onda och hatiska, men även käslor för en tjej som jag träffade i somras och har haft kontakt med sen dess, lite mer än bara vän-känslor.

Det är så svårt att veta om jag vill ha dem... Ska till min psykiater på måndag o be om Seroquel istället.
Mer
12 år 4 månader sedan #451409 av Geta
Svar från Geta i ämnet Speedad av Haldol
Det är ett problem när man inte klarar starka känslor, men det blir så tråkigt att vara nedsövd hela tiden.
Mer
12 år 4 månader sedan #451606 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Speedad av Haldol
Jag tycker att du skall fortsätta med Haldolen tills du kan börja med Seroquel. Att få en psykos är inte nyttigt för hjärnan heller och kan skapa en massa problem för en.