Speedad av Haldol

Mer
12 år 3 månader sedan #453159 av Richard
Svar från Richard i ämnet Speedad av Haldol

Admin1 skrev: Jag tycker att du skall fortsätta med Haldolen tills du kan börja med Seroquel. Att få en psykos är inte nyttigt för hjärnan heller och kan skapa en massa problem för en.

Jag var hos doktorn igår, o han gillade inte riktigt att jag hade slutat med dem. Så sa han att det inte stämmer att hjärnan krymper av dem.

Han tyckte jag skulle fortsätta med dem, men att jag kanske kan gå ner i dos när det har lugnat ner sig lite (är uppe i en massa skit med FK, AF o soc).
Mer
12 år 3 månader sedan #453290 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Speedad av Haldol
Jag tycker att läkaren har en poäng här och eftersom du nu lever under så kraftig stress så kan du nog behöva antipsykotika en tid bara för detta. Vid Aspergers så får man ju psykoser vid stress. Tänk också på att motion ökar bildningen av nya hjärnceller och är därför bra för hjärnan.
Mer
12 år 3 månader sedan #453293 av Geta
Svar från Geta i ämnet Speedad av Haldol
Det går så många rykten om att hjärnan krymper av än det ena och än det andra. Nu tror jag att det sällan finns bevis, för att så är fallet.
Mer
12 år 3 månader sedan #453313 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Speedad av Haldol
Det är ju också enbart vid schizofreni som man diskuterat om att hjärnan kan minska volymmässigt lite mer än vad den normalt minskar. Richard har ju inte schizofreni utan Aspergers.