Nu jävlar är det krig!

Mer
10 år 2 månader sedan #648671 av nettan67
Svar från nettan67 i ämnet Nu jävlar är det krig!
Nu har jag fått Cisordinalsprutan. Min puls steg inför sprutan. Rädd för biverkningar, rädd för att dö. Sjuksystern tröstade mig o va så snäll på alla vis, men mitt hjärta dunkar o jag känner mig svimfärdig - ångest... :cry:
Mer
10 år 2 månader sedan #648672 av nettan67
Svar från nettan67 i ämnet Nu jävlar är det krig!

Admin1 skrev: Zyprexa har den näst starkaste effekten, men det tar nog 4-6 veckor för att få maximal effekt. Hjälper inte Zyprexa och man testat minst ett preparat till, så brukar man använda Clozapine, som har bäst effekt av alla preparat och som minskar självmordsrisken också.


Okej, tack för informationen. Har nu testat abilify o seroquel o litium, så vi hoppas nu på att zyprexan ska funka.
Mer
10 år 2 månader sedan #648674 av Eos
Svar från Eos i ämnet Nu jävlar är det krig!
Hoppas du får lite ro. Det blir säkert bra. :kram :hjärta
Mer
10 år 2 månader sedan #648675 av nettan67
Svar från nettan67 i ämnet Nu jävlar är det krig!

killergirl skrev: Skönt att det börjar hända något..Ja Zyprexa har varit den bästa för mig..Ett tag ville Leponex sättas in på mig...Men jag pallar inte med blodproven...Låter jobbigt för dig med barnen..Hadde själv ett missfall som ung...Sen när jag blev sjuk förstod jag nog inom mig att barn pallar jag ej med...Jag kunde knappt ta hand om mig själva...Jag har haft katter och Fågel..Min sambo o jag träffades innan jag blev sjuk redan som tonåringar..Och han har stått kvar vid min sida..Dock ett litet uppbrott i förhållandet när jag insjuknade och ingen av oss förstod vad som hände med mig...Men jag säger bara att utan honom hadde jag ej kunnat bo hemma själv eller haft hand om min ekonomi osv...Jag tror ej jag levt utan honom...Och Mamma såklart...Lycka nu till.hoppas du snart får komma hem...Det är skönast :kram :hjärta


Du är så snäll! :kram

Jag har också en sambo som är helt otrolig, han fixar med allt både i o utanför hemmet. Jag sköter städ o disk (fast disken brukar barnen ta rätt på för det mesta). Vi har en katt som är helt underbar på alla vis, enda nackdelen är att hon hårar nåt alldeles kopiöst, man får städa varje dag (dammsuga o torka rent möbler). :va?
Mer
10 år 2 månader sedan #648676 av nettan67
Svar från nettan67 i ämnet Nu jävlar är det krig!

Eos skrev: Hoppas du får lite ro. Det blir säkert bra. :kram :hjärta


Eos / :hjärta :kram :hjärta
Mer
10 år 2 månader sedan #648717 av Nissegossen
Fick du sprutan, ja då sover du nu. :hjärta

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum