Nu jävlar är det krig!

Mer
10 år 2 månader sedan #648225 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Nu jävlar är det krig!
När man kommer in på psykakuten och är dunderpsykotisk så brukar man få Cisordinol Acutard för att man snabbt skall lugna ner sig. Det är alltså ett preparat som används mot akut psykos och då man är rejält stökig. Tror att en del här har fått detta preparat då. Du kan ju fråga om du inte kan få en Zyprexa injektion om du inte vill ha Cisordinol.
Mer
10 år 2 månader sedan #648231 av Richard
Svar från Richard i ämnet Nu jävlar är det krig!
Det där med EKG'et känner jag igen. När jag blev inlagd för avgiftning togs ett EKG på mig, psykiatern sa att jag hade ett hjärtfel. Jag var helförbannad o sa;
Jag: -Är det så konstigt att mitt EKG ser konstigt ut, jag har ju inte fått nån bensodiazepin som doktorn lovade mig om jag la in mig.
Psykiater: -Nä, jag tror det är ett hjärtfel.
Psykiater: -Ok, jag låter en kardiolog titta på det.

Senare;
Psykiater: -Ja, det berodde på missbruket enligt kardiologen.

Hur som helst, lycka till o krya på dig!
Mer
10 år 2 månader sedan #648232 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nu jävlar är det krig!
Senast som jag kom in frivilligt akut (var inte stökig) till psykiatrin 2005 fick jag en injektion med Cisordinol Acutard.
Det kan vara skönt för att få ordning på psykostankarna.
Mer
10 år 2 månader sedan #648236 av nettan67
Svar från nettan67 i ämnet Nu jävlar är det krig!
Har haft läkarsamtal. Jag bad om propavan att sova på (igen, jag har bett om det flera gånger). Han sa då att vad gör vi om du inte sover på det då? Inte fan vet jag, det är inte JAG som är läkare här (dom satt 3 läkare + sjuksköterskan)... Läkaren; - nåja, vi ger dig propavan + atarax till natten så får vi väl se hur det går. Han har skrivit remiss till psykosteamet att dom ska komma o titta på mig för en "second opinion", och en remiss till kardiologen för vidare utredning.

Om jag inte kan sova på propavan så ansåg han att jag måste ta sprutan...
Mer
10 år 2 månader sedan #648238 av björk
Svar från björk i ämnet Nu jävlar är det krig!
jag har fått en spruta i Rumpan en gång. Sen fick jag ut på bår o ambulans


sen dom attans stack dom nålar i hela mej sen glömde de att ta av dem utan jag fick be om detta
jag visste inte om de var dag eller natt dom mata mej sen åkte jag rullstol för att röntga hjärnan.
Mer
10 år 2 månader sedan #648284 av nettan67
Svar från nettan67 i ämnet Nu jävlar är det krig!
Björk / Det låter inge vidare det du varit med om. Kram :kram

Har sån skallevärk som inte vill ge med sig. Försöker dricka mängder av vatten o har tagit Alvedon 2 ggr men det vill inte ge sig. Tror att det är spänningshuvudvärk pga att jag har sån ångest.

När jag låg på sängen i eftermiddags så fick jag plötsligt en strykning på kinden av nånting strävt, sen ropade en liten flickröst mitt namn flera ggr, var tvungen att fly ut ur rummet.