Nu jävlar är det krig!

Mer
10 år 2 månader sedan #648359 av nettan67
Svar från nettan67 i ämnet Nu jävlar är det krig!
Va gulliga ni är! :hjärta

Islaa / Jag har jättesvårt att sova på dagen. I sängen är det i princip omöjligt (här på sjukhuset) för det är för mkt snurr i skallen av syner/röster. Om det finns plats i dagrummet så kan jag slumra till på soffan, men det förutsatt att det inte är högt ljud från TVn för då går det inte.
Mer
10 år 2 månader sedan #648372 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Nu jävlar är det krig!
Jag har kanske missat något, men mår du bättre nu än när du blev inlagd? Har du gjort framsteg annat än med sömnen?
Mer
10 år 2 månader sedan #648454 av nettan67
Svar från nettan67 i ämnet Nu jävlar är det krig!
Jag mår lika dåligt här som hemma. Det som är positivt med att vara inlagd är att det finns personal som kan hjälpa en om man svimmar, eller behöver prata med någon när man har ångest. Jag har inte gjort några framsteg, det enda som blivit bättre är dubbelseendet, men jag är fortfarande väldigt yrslig.

Jag skulle lägga mig o vila, var tvungen att öppna balkongdörren (rösterna uppmanade mig till det), och när jag låg o tittade ut så fastnade blicken på en punkt där på balkongen o det bildades som en ljusstråle, och där i strålen dansade själarna fram o tillbaks. Försökte blunda för att försöka vila, men då kom dom svarta molnen o svischade runt min kropp o mitt huvud o dom klöste mig i håret o på benen...när jag tittade igen ut på balkongen så öppnades ljusstrålen igen o själarna dansade...
Mer
10 år 2 månader sedan #648458 av Melun
Svar från Melun i ämnet Nu jävlar är det krig!
Det är visst ganska vanligt att man börjar skela med ögonen när man blir stressad och anstränger sig för att se.
Mer
10 år 2 månader sedan #648475 av Eos
Svar från Eos i ämnet Nu jävlar är det krig!
Men om nu zyprexan inte hjälper är det inte läge för cisordiol, eller något annat mer potent? Din läkare kanske trots allt ser dina problem?
Hoppas du inte blir arg på mig nu. Vill bara du ska få må bättre snart! :kram
Mer
10 år 2 månader sedan #648490 av nettan67
Svar från nettan67 i ämnet Nu jävlar är det krig!
Jag blir absolut inte arg på dig Eos! :kram

Det kom upp en läkare från psykosteamet o han + en av läkarna här o jag pratade i ca 1 1/2 timme. Jag fick berätta allt - som mitt livs historia, för han frågade så ingående om olika faser i mitt liv. Det kändes som om man kände honom, fast jag aldrig träffat honom förut. Han skulle kolla med gamla journaler på mig, ända sedan jag brakade som 16-åring och sen skulle han återkomma (typ imorgon tror jag han sa).

Jag antar att läkarna inklusive nu den här psykosläkaren diskuterar mina mediciner igen, så jag får väl höra imorgon om det ska göras några ändringar i min medicinlista. Men det kändes skönt att jag fått träffa en läkare som verkar förstå mig.