Citat från läkare/patienter

Mer
6 år 7 månader sedan #970522 av Utomjordingen
Jag såg en ambulans och hörde sirener tidigare idag! Sen dess hör jag hela tiden ambulanssiren. Antar att det är ljudminnet som spelar spratt.
Mer
6 år 7 månader sedan #972042 av Utomjordingen
Det regnade så jag gick med ett paraply och gick mot ett par, mannen sa till kvinnan: - "Varför har vi inget paraply?".

Köpte ett litet paraply för ett tag sedan - men den gick lite sönder så jag får väl köpa ett nytt. Regn och höst hör ihop!
Mer
6 år 7 månader sedan #973199 av Utomjordingen
Jag vet inte om det var min granne eller någon annan kvinna som gapade utanför mitt hem: - "Det är alltså en djävul som bor här - alltså du är en schizo!".
Mer
6 år 7 månader sedan #973202 av Geta
Svar från Geta i ämnet Citat från läkare/patienter
Du går väl inte omkring och talar om att du har diagnosen schizofreni.
Mer
6 år 7 månader sedan #973203 av Utomjordingen
Nä, men alla känner mer eller mindre alla här i denna kommun! Har man haft med många människor som jag har lärt känna under årens lopp så därför lär många förr eller senare veta om mig och min diagnos. Bott här i staden snart i 30 år.
Mer
6 år 6 månader sedan #980787 av Utomjordingen
Nu är jag lite trött på detta vad jag får för mig vad jag hör om mig ute på stan!

Så jag har nu bestämt mig för min egen skull att ha spionprylar på mig igen så jag kan göra en efter koll på vad jag ser och hör ute på stan. Är så trött på detta att höra en massa konstiga saker om mig så jag tvivlar på mig själv om det är sant det jag hör eller om det är hörselillusioner som gör detta att jag hör fel? I alla fall, ska ha spionprylar på mig så kan jag göra en efterkonstruktion på allt detta + att jag sen har bevis på om jag har hört fel eller rätt.

Ser själv det här som en nödvändig rehabiliterings åtgärd från min egen sida. Antingen är det fel på mig eller?