Citat från läkare/patienter

Mer
6 år 6 månader sedan #981002 av Admin1
Bra idé Utomjordingen. Jag tror det är illusioner.
Mer
6 år 6 månader sedan #981255 av Utomjordingen
Min kvinna säger samma sak - att jag inbillar mig!

Fast jag undrar nog ändå om det är fel på mig så jag kommer göra en gardering. Mår ju dåligt av att gå ut varje dag nuförtiden för jag får för mig att en massa okänt folk snackar strunt om mig. Jag är så känslig för sånt!

Funderade en stund häromdagen om jag ska flytta till en annan kommun? Jag har bott här i stan snart i 30 år och de finns säkert många som vet om att jag har varit på mentalsjukhuset här i stan och har diagnosen schizofreni som alltid - alltid är en negativ klang.

Jag bodde ju ihop med en psykevårdare som var mitt X där jag var tvångsinlagd åren 1990-1992. Ni kan tänka Er vad hon och hennes väninnor/vänner kan ha berättat om mig sen dess. Säkert smutskastat mig under alla åren... .
Mer
6 år 6 månader sedan #981457 av Admin1
Att du tycker att andra snackar om dig är troligen paranoia. Jag har haft det själv så. Fråga vilka bevis du har för att de pratar om dig och fråga dig om du känner dem. Värdera bevisen för och emot och tänk att det är bara inbillning och att de inte talar om dig.
Mer
6 år 6 månader sedan #981471 av Utomjordingen
Som idag hände detta när jag var inne i en affär! En kvinna sa: - "Vem är herrn?". Sen sa en annan man: - "Ja, jag skulle inte klä mig så!". Precis som om han vore bättre klädd än mig.
Mer
6 år 6 månader sedan #981472 av björk
En gång sa en ja han är
"ett" drägg alltså är han mindre värd.!
Om mig.!! På ICA
Mer
6 år 6 månader sedan #981474 av Utomjordingen
Jag vill påstå att jag klär mig bland dom som klär sig snyggaste i stan! Är anständig och jämt svart klädd i och för sig - det kanske är det som stör dom?

Jag är "Ninja" och andra är som "Pirates"! Så känns "DET!"... .

Se själv: