Citat från läkare/patienter

Mer
6 år 2 månader sedan #1022829 av Utomjordingen
Var ute idag och en kvinna sa till en man när hon fick se mig komma gåendes mot dom: - "Klär han sig så där, då måste han ha det gott ställt!".

Tänk vad kläder kan göra vad folk kan säga... hört det ena och det andra under åren... .
Mer
6 år 2 månader sedan #1023121 av Utomjordingen
- "Se till att han inte tar nåt!". Sa han till kassörskan vid kassan när jag höll på att packa ner mina öl som jag hade köpt.

Djävla - gubba, tror att han är nåt! Jag är fan ingen tjuv!

Låtsades som om jag inte hörde - hade hörlurar på mig - för jag ville inte att det skulle uppstå bråk.

Min kvinna säger varför en del säger så om mig är för att dom är rädda för mig för att jag utmärker mig med svart klädsel.
Mer
6 år 2 månader sedan #1023225 av MsTibbs
”Suck. Finns inte. Medicinskt omöjligt!”

Läkare om att bli överkravlad av spindlar i psykos.
Mer
6 år 2 månader sedan #1023234 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Citat från läkare/patienter
Kravlende edderkopper står sentralt i Bergmans klassiske schizofreni film Såsom i en Spegel.. Mitt sitat finnes flere steder her. Er CP en sykdom du har fått i voksen alder? Det var Professor Emeritus Leif A. Lindstrøm det..
Mer
6 år 1 månad sedan - 6 år 1 månad sedan #1035316 av Utomjordingen
Tyckte idag jag hörde kunder som sa inne på Systembolaget: - "Vad gott det luktar! Det måste vara han som luktar så gott!".

Jag har numera Hugo Boss Number 1/One parfym på mig när jag är ute.
Last edit: 6 år 1 månad sedan by Utomjordingen.
Mer
6 år 1 månad sedan #1035317 av Geta
Svar från Geta i ämnet Citat från läkare/patienter
Så sa man inte i filmen Tårtgeneralen. Den har blivit anmäld av Astma och allergiförbundet att man gör narr av doftkänsliga.