Snart 6 mån med Peratsin/Trilafon

Mer
7 år 2 månader sedan #904406 av Zoidar
Jag har gjort ett sådan blodprov Nisse, det visade på att jag egentligen låg för lågt, vad det nu innebär.

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 2 månader sedan - 2 år 10 månader sedan #904407 av Nissegossen

zoidar skrev: Admin, tar du någon antipsykosmedicin idag?

Han har Qetiapin, ett generika av Seroquel.


Då ruskar jag på huvudet och säger att om du är för lågt medicinerad och har biverkningar, då vet jag inte vad.
Jag kanske jag är för van vid mediciner och tröskeln till biverkningar ligger högre. Betänk att jag har haft skyhöga medicin halter i min kropp under åren mellan 1974 och 1980.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 2 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
7 år 2 månader sedan #904409 av Zoidar
Ja, det kan ju ha med det att göra. Kommer du ihåg vilken dos du låg på på 70-talet?

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 2 månader sedan #904416 av Nissegossen
Jag fick Trilafon injektioner först 1980, innan dess prövade jag på rätt många av de gamla Neuroleptika som fanns då. Bla Haldol och den medicin kommer nu inte ihåg namnet, det var för länge sedan. Geta vet mycket väl vilken medicin det var. Bla annat fick man ha på sig en hatt till skydd för solen. Den förhärskande medicinen på den klinik jag Var på var klinik II
, där det var Siqualone, underhålls dos vad jag tror 6,5 ml (mg?) Siqualone decanoat (långtidsverkande) Vid inläggning Siqualone Enantat (Korttidsverkande) Där jag fick grova sprutor på upp till 250 mg.

Alla psykmedel vad gäller injektioner gavs i otroligt höga doser på klinik II läkaren hade dispens från socialstyrelsen för att få lov att ge högdosbehandling. På avd var biverkningar allmänt förekommande och var legio på kliniken. Det var bytet från Klinik II till till klinik IV 1980, som jag fick Trilafon och en vettig överläkare tog över och hans behandling, där han sade vi skall prova ut lägsta effektiva dos på mig, samtidigt som jag hade symptom på min sjukdom, men han sade att då har du lägsta effektiva dos och mer kvar utav ditt intellekt, på den vägen är det och den har varit bra då jag inte krävt sjukhusvård sedan årsskiftet 1986-1987.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 2 månader sedan #904418 av Zoidar
Hur många gånger högre tror du dosen var på den tiden i snitt än den är idag? Dubbelt så hög? Tre gånger så hög?

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 2 månader sedan - 2 år 10 månader sedan #904427 av Nissegossen
Det kan jag inte svara på. Detta för de gånger jag var inne hade jag ju en galopperande psykos. Jag vill inte gräva i det gamla.

Dessutom inte samma mediciner, de provade ut flera samt det pga att det hjälpte ju inte oavsett dåtida medicin. Då på 70-talet.

Trilafon fick jag först 1980 och under 70-talet är som en dimma i mitt inre.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 2 år 10 månader sedan by Admin1.