Snart 6 mån med Peratsin/Trilafon

Mer
7 år 2 månader sedan #904428 av Zoidar
Jag förstår Nisse. Hade du injektioner av Trilafon också på 80-talet?

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 2 månader sedan #904431 av Nissegossen
Zoidar, det exemplifieras av det faktum att jag hade siqualone i underhållsdos, på 6,25 ml eller 6,25 mg decanoat www.fass.se/LIF/product?nplId=19720519000022&docType=3
Samt som inlagd, med högdosbehandling på 250 mg enantat Det ligger en del på viska och jag fick upp det på en Googling
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am....php?f=2&t=41124 [/url]<!-- l -->
sök sidan www.google.se/#q=siqualone+enantat

Jag har fortfarande injektioner och det frivilligt, har blivit erbjuden tabletter, men injektioner ger bäst resultat och ssk ser mig då var 14dag då kan jag dryfta om hur jag mår, samt att ssk märker om jag mår dåligt om så skulle vara.

Det är ju det att det funkar, det är bra länge sedan jag var inlagd, vad jag tror, längst på viska.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 2 månader sedan #904432 av Geta
Jag tror också att det är en fördel att få träffa en sjuksköterska var 14:e dag
för ensamma personer.
Mer
7 år 2 månader sedan #904471 av Admin1
Jag har nu 150 mg Quetiapine till natten.
  • Besökare
  • Besökare
7 år 2 månader sedan #904474 av
..Det finns något som heter att ligga inom det terapeutiska området/fönstret..
Jag gör inte det, men har inte diagnosen schizofreni utan schizoaffektiv bipolär..
Kan det vara det de menade med att du låg för lågt Zoidar?
Mer
7 år 2 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #904516 av Nissegossen
Ja, så har det varit för mig. Jag sade till dåvarande ssk, jag är för högt medicinerad, jag har biverkningar, det skall jag inte ha. Fick träffa läkaren och jag fick remiss till labb, för ett blodprov och nästa gång jag träffade ssk, sade hon, det trodde jag inte men nu denna gång får du en lägre dos. Det beror på dagsformen då jag talar om hur hög dos jag vill ha och ssk och jag samråder om vilken dos jag vill ha och vi två har delegerats ansvaret av läkaren att själva ändra dosen i rimliga nivåer och det är i så fall om jag känner om jag behöver en högre dos pga av mitt inre tänkande. Det är inget missbruk av förtroende från mig. I blodprovet kan de se mängden av medicin i blodserum i blodprovet och där kan läkaren se om det är för högt eller för lågt. Inom det finns det terapeutiska fönstret

Käpphästen är här att jag säger att injektioner är bäst och det ser ju till att man tar medicinen. ssk skulle ju direkt veta om jag tar medicinen som jag ska. Det finns på viska, de som absolut borde stå på injektioner, då de slarvar med tabletter.

Över tid är det i undersökningar i Kanada, där de mätte antalet inläggningar på sjukhus, vad gäller injektion eller tabletter. Överlag var tabletter i signifikant mycket mer på tabletter än injektioner.
Kom ihåg att inte ta sin medicin är livsfarligt då självmordstankar är dödliga i många fall under psykos.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Admin1.