Clozapine 50 tals skit Medicin.?

Mer
3 år 10 månader sedan #1259830 av mormor1

Vatten skrev: Kanske den sexuella lössläpptheten hör lobotomin till.
Eller kanske något man ägnar sig åt för att bli upplivad & glad, kanske något piggare (i en iövrigt såsig tillvaro?)

Sexuellt utagerande kvinnor lobotomerades
fof.se/tidning/2007/3/artikel/sexuellt-u...vinnor-lobotomerades
www.dn.se/arkiv/inrikes/lobotomi-kvinnor...ar-opererades-pa-40/

Lobotomin var en föregångaren inom den sexualpolitiska idiotin vilken geniförklarar sig självt
www.svt.se/kultur/bok/geniforklarade-man-och-galna-kvinnor
Intressant nog ökade kriminaliteten hos de lobotomerade, för de brydde sig mindre helt enkelt.

Lobotomin skar av länkarna mellan hjärnhalvorna. Einsteins hjärna var förhållandevis liten men hade extra volym just när det gäller förbindelselänkarna mellan hemisfärerna - hjärnhalvorna.
www.svtplay.se/video/23835046/jakten-pa-einsteins-hjarna


Sexuellt LÖSSLÄPPT pff Det är nog du som är släppt i huvudet. Förstår du ens vad det där handlar hur man behandlade kvinnor på den tiden??
Mer
3 år 10 månader sedan #1259831 av Vatten
Nej jag förstår inte mycket var vänlig upplys mig du stora tänkare
Mer
3 år 10 månader sedan #1259832 av mormor1

Vatten skrev: Nej jag förstår inte mycket var vänlig upplys mig du stora tänkare

Nä då så
Mer
3 år 10 månader sedan #1259833 av Fantasio
Det är väl ett tecken på att Clozapine är bra om den funnits sedan 50-talet. Jag är nöjd med den.
Mer
3 år 10 månader sedan #1259841 av mormor1

Vatten skrev: Nej jag förstår inte mycket var vänlig upplys mig du stora tänkare

Du har ju totalt upp och ner vänt resonemang. Den "sexuella lössläpptheten" är ju just det förtryck jag syftar på och du menar på ngt sätt att det skulle vara en bieffekt av lobotomin. Om jag ska vara sexgalningen kan väl du vara det släppta ägget. Det har du ju åtminstone förtjänat.
Mer
3 år 10 månader sedan #1259898 av wasp
Klozapin infördes i klinisk praxis 1972, men drogs in i hela världen efter dödsfall i agranolacytos i Finland. Men som ni vet återkom den!