Clozapine 50 tals skit Medicin.?

Mer
3 år 10 månader sedan #1259901 av Geta
Det var Roxiam som drogs in på grund av dödsfall. Hade den men kunde inte sova på en vecka. Admin1 har också haft den.
Mer
3 år 10 månader sedan #1259920 av Vatten

Okinon skrev: .Jag hade tidigare med den uppgiften om 1956 och Schweiz. Men ersatte den någon gång under våren - med 1952, och östeuropa.när jag hade uppgiften med 1956 och Schweiz såg det ut så: sv.wikipedia.org/w/index.php?title=Klozapin&oldid=47261746

Klozapin har funnits sedan år 1956.[18][19][20] Substansen framställdes ursprungligen av läkemedelsföretaget Wander AG och var det första atypiska antipsykotikum. Huvudpersonerna bakom syntetiseringen och kännetecknande av Klozapin hette Hunziker, Schmutz och Stille vilka var 3 verksamma inom ett Wander AG Laboratorium, i Bern, Schweiz, vilket budskapet var att antipsykotisk effektivitet och motoriska biverkningar kan dissocieras. Detta skedde 1956 och var inte långt efter upptäckten skedde av klorpromazin.[21]

Ok gott, ser källan till uppgifterna nu. Anmärkningsvärda uppgifter som dessutom står utan referenser på en Gov-site. inte ofta man ser. Du kanske vill twittra dem och fråga om East Europe och 1952...?
twitter.com/hhs_aspe
aspe.hhs.gov/report/market-barriers-deve...se-study-3-clozapine
Mer
3 år 10 månader sedan #1259927 av Nissegossen
Ang Roxiam drogs den in för finska Romer dog av den

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 10 månader sedan #1259932 av wasp

Geta skrev: Det var Roxiam som drogs in på grund av dödsfall. Hade den men kunde inte sova på en vecka. Admin1 har också haft den.


Ja! Pga aplasmisk anemi! Klozapin drogs också in ett tag tills i början av 1990 talet. Se länk!

sv.wikipedia.org/wiki/Klozapin
Mer
3 år 10 månader sedan #1259935 av Nissegossen
Före de drog in Roxiam sade jag till dåvarande ssk den har ingen mer verkan förutom Trilafon, så jag har satt ut den meddela min psykiatriker.

Svaret var din gamle räv

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 10 månader sedan #1259941 av IngeF
Flere av de gamle typiske nevroleptika er faktisk ganske gode, men har kommet i miskreditt på grunn av overdosering i gamle dager.