Clozapine 50 tals skit Medicin.?

Mer
3 år 10 månader sedan #1260239 av Admin1
Clozapine har också antidepressiv effekt och den ges mot självmordstankar vid psykos.
Mer
3 år 10 månader sedan #1260240 av memphis
Admin, hur gick det med den där copyright-stämningen mot Viska?
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1260280 av Vatten

Admin1 skrev: Clozapine har också antidepressiv effekt och den ges mot självmordstankar vid psykos.

Clozapine kan dessutom ge Depression samt en allvarliga problem med att bajsa/förstoppning. Problemen att bajsa tack vare clozapine har lett till dödsfall. Dessa biverkningar finns dock bara i USA, så visst är det tur att det finns gränser för biverkningarna?


FDA strengthens warning that untreated constipation caused by schizophrenia medicine clozapine (Clozaril) can lead to serious bowel problems
www.fda.gov/drugs/drug-safety-and-availa...ozapine-clozaril-can
en.wikipedia.org/wiki/Clozapine
Låter väl lite som att den som dör pga att det inte går att bajsa, dör full av skit tack vare Clozapin, eller?
Clozapine is the holy shit
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 10 månader sedan #1260329 av Lelle
ja. Förstoppningen - kan bli livshotande!
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1260340 av Vatten

Okinon skrev: ja. Förstoppningen - kan bli livshotande!

Förstår du GABAA Blockeringen?
För uppstår frågan hur blockeras GABA-A och i vilket läge? Precis som en bil med en gaspedal blockerad, då uppstår frågan
--I Vilket läge är pedalen blockerad! Eller hur?

Att Klozapin skulle blockera GABAA och stimulera Glutamatsystemet låter konstigt i mina öron
-Skulle inte en blockering av den största GABA receptorn också blockera effekten av tex Diazepam?

GABA och Glutamatsystemet hänger ju samman på flera sätt tex via GAD67
mGLU1 och mGLU2 är ju strikt påverkade vid Schizofreni tänker du skriva mer om detta Okinon? och att Kyneurenin är en del av Tryptofan- Serotonin syntesen

Okinon du har skrivit om en rolig effekt där man kan bli trött av kaffe, vänlig lägg dit referensen. Sådana effekter kan vara roliga och lärorika. Hur gamla kan somna bättre av kaffe och personer med ADHD kan somna lättare och sova bättre med amfetaminbehandling
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Vatten.
Mer
3 år 10 månader sedan #1260345 av Lelle
Detta är min blogg.

farmakologiforantipsykotiska.wordpress.com/

där kan du få insyn om vad jag kan. Detta specifika du frågar om nu - är jag inte 100 kunnig i.