Dom med makten över oss vet ingenting precis som oss!

Mer
6 år 11 månader sedan #936325 av Nissegossen

Geta skrev: Jag klarar inte inställningar av tekniska prylar. Jag anlitar datatekniker med RUT-avdrag.
Har aldrig funderat på att be sjukvården om hjälp med det.

När jag köpte TV nyligen erbjöd sig firman att komma hem med TV:n och installera den
och forsla bort den gamla. Det kostade en slant men jag klarade det inte själv.

Det måste finnas en gräns för vad som är sjukvårdens uppgift.

Jag har fått ge hjälp till att en granne, som ringt mig och har sagt att hon behöver hjälp. Gör det efter förmåga, det jag inte klarar själv med datorn, tillkallar jag en expert som kan gå in och göra vad jag vill ha gjort. Har två mattor, de är inrullade tillsammans och han har hjälpt mig vid ett flertal ggr. Han är numismatiker och jag sade sist till honom hej Joakim, han skrattade gott åt det. Skall ringa grannen senare om att mattorna jag ger han en hundralapp i gengäld.

Mina tjänster kostar inga pengar och jag får betala dyrt när jag själv behöver hjälp.
Bäst för husfriden. Data experten är proffs på programmering. Han frågar vad vill du ha för mer program på datorn, han kommer med ett flertal och lägger in direkt medan han håller på.

Vad han inte gör är hårdvaran, där är min granne bäst.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 11 månader sedan #936394 av Geta
Min kompis var så arg på att hennes kontaktperson inte fixade hennes dator. Det är väl inte säkert att hon kunde det. Kontaktpersoner kan väl inte vara tusenkonstnärer med många kompetenser i regel.
Mer
6 år 11 månader sedan #936549 av Admin1

Jocke skrev: Om jag skulle ha extra hjälp från tv-firman så skulle det kosta 1400 extra. Pga dålig hörsel så är det i princip omöjligt att prata med comhems tekniker, pga att jag inte har slinga till den bärbara telefonen.


Försök få support via chatt eller mail. Många har chattsupport idag.
Mer
6 år 11 månader sedan #936552 av Geta
Det kan stupa på att Jocke har hörselnedsättning.
Mer
6 år 11 månader sedan #936557 av Admin1
Har aldrig anlitat hjälp med mina datorer, men hjälpt släkten.
Mer
6 år 11 månader sedan #936563 av Geta
Men du har Mensa-intelligens, Admin1. Om man anlitar en datatekniker, så tror jag inte att
det kostar mer än 500 kr med RUT-avdrag. Jocke köpte en smart-tv.