Hur många olika diagnoser har du haft genom åren?

Mer
19 år 4 månader sedan #7180 av Isa-Alise
Det verkar som det tagit tid för flera av oss att få en diagnos som motsvarar det man upplever... och att vi är flera som dras med olika sorters psykiska problem... jätteintressant att läsa... :D

Hoppas fler skriver om sina erfarenheter här... skulle vara kul om det gick sammanställa så småningom på liknande sätt som tråden om vilka mediciner vi har prövat...

Det är klart att det är svårt att få rätt hjälp om det tar lång tid att få en diagnos som på ett riktigt sätt beskriver de problem man lever med... undrar vad detta beror på? Att man själv är dålig på att förmedla vad man upplever... eller kanske på att läkarna inte tar sig tid att se och lyssna? Kankse nån annan har ett bättre svar...

Skriv gärna mer... det är jätteintressant... :D

Och ni som ännu inte skrivit om era diagnoser och symtom... gör gärna det... det finns ju lite likande funderingar i del andra trådar på forumet också...
Mer
19 år 4 månader sedan #7191 av Isa-Alise
Om nån inte vill skriva sina diagnoser som inloggad med smeknamn kan man ju posta tillfälligt som gäst...

Liten sammanställning av det som skrivits hittills - dessa diagnoser har samma person fått tillsammans eller vid olika tillfällen:

Missbruk + kroppsliga besvär
Paranoid schizofreni + social fobi + fler vanföreställningar
Depression + psykoser med utbrott, hallucinationer, vanföreställningar, paranoia
Schizofreniform psykos + schizofreni NUD + depression + ångest + social fobi
Reaktiv psykos + schizofreni syndrom + schizofreni
Ospecificert psykotiskt drag + aspergers syndrom + hebefren schizofreni
Paranoid schizofreni + ev. schizoaffektivitet + depression
Schizotyp personlighet + paranoid schizofreni + social fobi
Schizoid personlighet + ospecifik schizofreni + depression
Olika kombinationer av borderline + psychosis NUD + depression + symtom från ångest till hallucinationer och paranoia
Mer
19 år 4 månader sedan #7206 av Lenore
Hej,
jag har varit borta från sajten ett tag,men så lätt blir ni inte av med mig...
Jag fick min första diagnos i barnpsykiatrin redan som 8-åring, "tidig störning UNS". 14 år gammal fick jag en borderlinediagnos. Den ändrades till borderline med psykosinslag då jag var 17. För tre år sedan fick jag diagnosen paranoid schizofreni. De har även varit inne och nosat på aspbergers, men den diagnosen har aldrig satts.
Mer
19 år 4 månader sedan #7242 av tryskey
jag har genom åren fått
1. anorexia nervosa
2. bulimia nervosa
3. ätstörning UNS
4. Schizofreni F20.0 (paranodi schizofreni)
5. Borderline personlighetsstörning

nr. 1 och 2 har jag inte kvar.

symptom? öh, kommer inte ihåg alla... men de flesta går ut på hörselhalluciationer, självdestruktivitet och personlighetsstörningar.


Har lyckligtvis inte haft missbruksproblem.
Mer
19 år 4 månader sedan #7259 av Isa-Alise
Du har också fått flera så olika diagnoser... kanske är svårare att få rätt diagnos som tjej?...
Mer
19 år 4 månader sedan #7272 av tryskey
ja, oftast så slänger de ut en Borderline innan de hunnit tänka ordentligt... Och resten går av bara farten.