Hur många olika diagnoser har du haft genom åren?

Mer
19 år 4 månader sedan #7162 av Nissegossen
Den förhärskande diagnosen som jag fick i början, var schizofreni syndrom, vilket då skall tolkas som olika tecken på schizofreni.
Numera står det bara schizofreni.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 4 månader sedan #7164 av Zedd
Jag hade diagnosen reaktiv psykos i säkert fyra år, vilket ju är lite märkligt eftersom den är övergående. Efter fyra år fick jag diagnosen odifferentierad schizofreni.
Mer
19 år 4 månader sedan #7166 av Geta
Min första diagnos vid 19 års ålder var
schizofreniform psykos. Då jag aldrig har
läst min journal vet jag inte om det varit
några oklarheter. På ett intyg till försäkrings-
kassan stod det Schizofreni NUD.
Det jag vet är att jag haft ett flertal psykoser,
depression, litet ångest och social fobi.
Nu har jag kommit på att det stod
psykisk insufficiens på mina intyg till
försäkringskassan under många år också.
Mer
19 år 4 månader sedan #7171 av Interlude
Jag skulle verkligen vilja ha en "säker" diagnos om man säger så...
Det jag fått veta är svår deppression men även att mina så kallade utbrott är psykoser och att jag har hallisar, vanföreställningar och paranoja. kankse kan dom inte sätta en säker diagnos efter bara ett halvår som jag gått till psyk?
Mer
19 år 4 månader sedan #7173 av Johan
Jag har huvuddiagnosen paranoid schizofreni och senare kom tilläggsdiagnosen social fobi. Den som hindrar mig mest från att delta i samhället är utan tvekan sociala fobin även om det givetvis är otrevligt med alla andra vanföreställningar man lever i.
  • Pallekula
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #7178 av Pallekula
Nu har jag aldrig gått till en läkare förutom när jag skadat någon kroppsdel, fått enorma sköljningar genom kroppsöppningar vid sjukdom, överdos, eller pga LVM, och aldrig fått någon mer diagnos än knarkare,skadad, sjuk faktist.
Jag är dock övertygad att det är kortslutning i pallet, skulle kunna gå med på hypokondri men det är lite för mesigt tycker jag.