Schizoaffektivt syndrom

Mer
6 år 3 månader sedan #1014664 av memphis
Svar från memphis i ämnet Schizoaffektivt syndrom
läkarna har blivit sämre och sämre allt eftersom 2000-talet rullat på. eller kanske snarare deras arbetsförhållanden har blivit sämre. de tjänar mer, men presterar sämre. det är effekten av stafettläkartrenden. jag hatar det. jag vill ha samma läkare varje gång.
Mer
6 år 3 månader sedan #1014668 av Geta
Svar från Geta i ämnet Schizoaffektivt syndrom
Men det är väl läkarna själva som vill jobba som stafettläkare. Att vara fast anställd läkare är inte populärt.
Mer
6 år 3 månader sedan #1014686 av memphis
Svar från memphis i ämnet Schizoaffektivt syndrom
I så fall har patientens väl och ve helt ramlat mellan stolarna och rakt genom golvet också!
Mer
6 år 3 månader sedan #1014757 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Schizoaffektivt syndrom
? Hvilken platespiller har du
Mer
6 år 3 månader sedan #1014760 av memphis
Svar från memphis i ämnet Schizoaffektivt syndrom
platespiller?
  • Besökare
  • Besökare
6 år 3 månader sedan #1014784 av
Svar från i ämnet Schizoaffektivt syndrom
Jag hade oxå först bipolär diagnos men idag har jag schizoaffektiv precis som dej! Men jag tycker det är inte diagnosen man ska behandla för det behöver inte stämma utan det man ska behandla bort är symtomen som man har! Dessutom tar det i vissa fall tid att förstå vad man egentligen har för diagnos och i vissa fall får man aldrig riktigt veta så diagnoser är inte så viktiga utan det är symtomen man ska ta hänsyn till och försöka med terapi och mediciner får det att försvinna! För man kan återhämta sig! Och så är det!

Så mitt råd till dej var helt öppen med dina symtom som du har och be din läkare hjälpt att lindra dessa symtom vilket en kompetent läkare som vet vad den gör kan få bort en del av och kanske helt under kontroll!

Sen var inte rädd att be din omgivning om stöd och hjälp när du inte klarar av vissa saker det är människors skyldighet att ge det stödet när man har förklarat att man behöver stöd och hjälp för frågar man inte och heller inte förklarar att man klarar inte av vissa saker som friska människor klarar av enkelt så vet dom inte vad man ska göra för att finnas där för en! För ingen människa ska behöva gå igenom sånt här ensam och ensam blir man i sina problem om man inte pratar tydligt med folk runt en vad man behöver stöd och hjälp med!