Schizoaffektivt syndrom

Mer
6 år 3 månader sedan #1014548 av memphis
Svar från memphis i ämnet Schizoaffektivt syndrom
Låter precis som jag har det. Jag har samma diagnos och det är en ganska jobbig sjukdom att ha.
Mer
6 år 3 månader sedan #1014576 av elisa
Svar från elisa i ämnet Schizoaffektivt syndrom
Nu har jag bytt användarnamn, jag startade tråden :)
Hur ofta får du/ni psykotiska symptom?
Mer
6 år 3 månader sedan #1014578 av memphis
Svar från memphis i ämnet Schizoaffektivt syndrom
Jag har psykotiska syptom ofta. Men de går undan av sig själva så jag behöver inte ligga inne så ofta för det. Om man vill ha lite galghumor om Schizoaffektiv sjukdom kan man säga att den är det bästa av två världar: Hälften schizofreni, hälften bipolär. Men för att vara allvarlig om det så är det tungt. Men det är ju renodlad schizofreni också. De som bara har bipolär tycker jag kommer lindrigt undan. De kan vara friska stora delar av sitt liv.
Mer
6 år 3 månader sedan #1014584 av elisa
Svar från elisa i ämnet Schizoaffektivt syndrom
Håller helt med
Jag skulle säga att jag har psykotiska symptom hela tiden men svårighetsgraden varierar, från att tro att det bor små djur i väggarna till att jag vill hugga av mig armen för demoner har tagit över den
Och ja, jag kände mig så "dålig" när jag bara hade bipolär, för att andra bipolära verkade annorlunda och mer fungerande, det är "enklare" plus att många bipolära har friska episoder emellan sjukdomsbesvären
Jag har all skit på en gång hahaha, precis som du säger, bästa av två världar
Men skönt att du inte måste till sjukhus ofta. För mig går det typ 2 månader emellan besöken där och det är en förbättring :)
Mer
6 år 3 månader sedan #1014589 av memphis
Svar från memphis i ämnet Schizoaffektivt syndrom
det låter jobbigt minst sagt! Hoppas du stannar här på Viska! Du är så välkommen! :)
Mer
6 år 3 månader sedan #1014591 av elisa
Svar från elisa i ämnet Schizoaffektivt syndrom
Tack snälla, har redan fått bra intryck av forumet så jag stannar nog :)