Schizoaffektivt syndrom

Mer
6 år 3 månader sedan #1014810 av elisa
Svar från elisa i ämnet Schizoaffektivt syndrom
Asså egentligen vill jag inte ha medicin alls, känner mig bara förgiftad av den typ

jag har haft haldol också i depåinjektion men aldrig mer spruta, fick typ trauma
Mer
6 år 3 månader sedan #1014811 av elisa
Svar från elisa i ämnet Schizoaffektivt syndrom
Men samtidigt så måste ju något göras typ
Mer
6 år 3 månader sedan #1014819 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Schizoaffektivt syndrom

elisa skrev: Asså egentligen vill jag inte ha medicin alls, känner mig bara förgiftad av den typ

jag har haft haldol också i depåinjektion men aldrig mer spruta, fick typ trauma

Jag har lärt mig att ta medicin mot psykos den hårda vägen. När jag var först var insjuknad satte jag på eget bevåg ut medicinen och hela hjärnan fungerade, jag kände mig frisk och att jag inte behövde medicinen. Inom 3-6 mån kom jag till psykakuten ibland med den dåvarande kommunal taxin, på de tiden fanns knappt färg på TVin såldes var polisbilarna svartvita och jag hamnade på intaget, sedan på morgonen på väg mot avd.

Jag kan säga att en kanadensisk undersökningar om inläggningar att den som får injektioner har längre tid utanför sjukhus och det är en realitet att de som får injektioner har mindre tid som inlagd i motsats till pillerknaprande. Injektioner är klart billigast, även om medicinen är dyrare

elisa, en spruta i häcken har jag haft sedan 1974 när jag insjuknade och har inte legat på något sjukhus sedan årsskiftet 1986-1987. Gör sköterskan som den skall och sätter injektionen på rätt ställe känns det knappt på mig då inga smärtnerver finns kvar på injektionspunkten. Men en sköterska gjorde inte vad hon skulle, tjänstefel, borde ha anmält henne, hon satte injektionen rätt i ischias nerven, jag skrek ta ut sprutan och jag reste på mig och jag sade, gör du om det slår jag dig på käften. Jag kan instruktionerna utantill och har undervisat många undersköterskor på mottagning där min sköterska undervisade dem och jag ställde upp, utan undantag att de fick göra sticket på mig och jag sade instruktionerna till dem innan de skulle sätta sticket och en gav mig en utav de bästa sticken jag fått.

Snurra inte in på att det kan ge smärta, du får ta det som ett alternativ till en psykos och den kan vara dödlig pga vad du gör när du är omedicinerad

Eller är det pga att rumpan är bar?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Besökare
  • Besökare
6 år 3 månader sedan #1014820 av
Svar från i ämnet Schizoaffektivt syndrom
Ja mediciner får man testa sig fram med och ibland kan man ta tillbaka det första för det funka bäst och andra gånger får man testa ett tiotal innan man har träffat rätt! Om det är rätt medicin märker man effekt redan inom två veckor och gör man inte det känner en förbättring redan inom två veckor bör man testa andra antipsykotiska!

Jag har testat alla antidepressiva som finns och personligen tycker det nyare brintellix är mest effektiv vid depressiva symtom blandat med psykos!

Litionet tyckte jag var super bra för att stabilisera humöret men min kropp sa ifrån så jag fick sluta med trots att jag mådde mentalt bra med den men den kan ha farliga biverkningar! Men den är jättebra för humöret!
  • Besökare
  • Besökare
6 år 3 månader sedan #1014821 av
Svar från i ämnet Schizoaffektivt syndrom
Haldol är gammal medicin usch och fy
  • Besökare
  • Besökare
6 år 3 månader sedan #1014822 av
Svar från i ämnet Schizoaffektivt syndrom
Man kan lika gärna be om lov att få bli lobotomerad som att ta gamla antipsykotiska som haldol och trilafon för det är nervdödande i hjärnan medan dom nyare meduciner är nervskyddande för hjärnan!