Gruppboende

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 7 månader sedan #1087452 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gruppboende
Jag har varit hemma hos en arbetskamrat, han är förståndshandikappad. Han har en helt vanlig lägenhet, men nånstans i huset finns nån slags lägenhet/lokal där det finns personal. Det skulle jag kunna tänka mig, inte på ett boende med ständigt närvarande personal i sjukhuskläder. Bekanten jag var hos i somras har ett litet låst skåp där han har sina mediciner, en anställd kommer och matar honom när det är dags. Förnedrande! Jag diskuterade lite med min kp, bland annat om att jag funderar på att sluta på sysselsättningen. Jag sa som det var, att jag har andra grejer på gång. Jag ska eventuellt åter börja arbeta för en hemlig organisation och då började kp:n prata om gruppboende. Inte bara prata om det, denne sa rakt ut att jag skulle in på boende. Snacka om att överreagera.
Mer
5 år 7 månader sedan #1087454 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gruppboende
Personal på gruppboenden har inte sjukhuskläder. De brukar inte vara synliga så ofta. Man bor i vanliga lägenheter.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1087455 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gruppboende
Då minns jag fel. Jag besökte ett gruppboende den sjätte augusti. Killen bodde inte i en "vanlig" lägenhet, det var ett enda, stort rum, med en eländig sjukhussäng i.

Jag kom på en grej. I samma hus som grubboendet finns det ett demensboende. Det vet jag, dessutom sommarjobbade syrrans dotter där i år. Visst har personalen arbetskläder på sig. Kanske inte just sjukhuskläder, om man ska vara petnoga, men nog var det trasor från landstinget. Men nej, jag bara inbillar mig, jag är ju sinnessjuk.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Fantasio.
Mer
5 år 7 månader sedan #1087464 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gruppboende
Då var det nog ett äldreboende som du var på. Vissa yngre kan få komma dit.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 7 månader sedan #1087465 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gruppboende
Nej, två skilda delar i en byggnad liksom i vinkel. De äldre såg man inte till. Det var bara knasbollar där, vi var nere o rökte flera gånger och träffade dem.
Mer
5 år 7 månader sedan #1087468 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gruppboende
Jag tvivlar på att de har sjukhussängar på gruppboenden. I så fall måste det vara någon som är fysiskt handikappad som bor där.