Gruppboende

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 7 månader sedan #1087465 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gruppboende
Nej, två skilda delar i en byggnad liksom i vinkel. De äldre såg man inte till. Det var bara knasbollar där, vi var nere o rökte flera gånger och träffade dem.
Mer
5 år 7 månader sedan #1087468 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gruppboende
Jag tvivlar på att de har sjukhussängar på gruppboenden. I så fall måste det vara någon som är fysiskt handikappad som bor där.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 7 månader sedan #1087470 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gruppboende
Ursäkta att jag var tvär, Geta. Jag var på ett annat gruppboende ett par gånger, ett relativt nybyggt hus i två våningar. Där fick man ta av sig skorna i entrén. Inte så många "intagna". Killen jag besökte hade en liten lägenhet, två rum, men det var helt okej. Han hade bara egna möbler. Ständigt närvarande personal.
Mer
5 år 7 månader sedan #1087472 av memphis
Svar från memphis i ämnet Gruppboende
Gruppboende kommer inte vara aktuellt i ditt fall Fantasio. Du är ju rätt så frisk och "högfungerande". Det kommer aldrig ens att vara på tapeten så oroa dig inte för det.
Mer
5 år 7 månader sedan #1087476 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gruppboende
Har varit på ett gruppboende. De boende hade egna möbler och personalen hade privata kläder.
Mer
5 år 7 månader sedan #1087478 av memphis
Svar från memphis i ämnet Gruppboende
Jag brukar passera ett par gruppboenden och det skriks en hel del där inne ifrån. Väldigt sjuka patienter bor där inne. Personalen har civila kläder. Men att Fantasio ska in på gruppboende är ju bara fantasier :) nämen allvarligt talat, det skulle aldrig ske.