Att inte bli trodd

Mer
4 år 4 månader sedan #1213539 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Att inte bli trodd

IngeF skrev:

MsTibbs skrev: Jag blev anklagad för misshandel en gång som jag inte gjort. De hotade att stänga av mig från skolan. Jättehemskt!

Var det da du kom på BUP, Ms. Tibbs.


Jag har aldrig varit på BUP. Jag hade en psykoterapeut på den tiden, hon trodde jag hade NPF och det visade sig stämma.
Mer
4 år 4 månader sedan #1213540 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att inte bli trodd
Kom du till habiliteringen då, MsTibbs?
Mer
4 år 4 månader sedan #1213541 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Att inte bli trodd
Nej, detta var typ 2005, jag kom till hab 2008 om jag minns rätt. Fick asperger adhd november 2007 iallafall.
Mer
4 år 4 månader sedan #1213583 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Att inte bli trodd

Jocke skrev: Hur förbättrar man den signifikativa förmågan vad gäller att framhäva sin "skill"? Men du pratar ju själv rätt mycket IngeF? Hur kan man bevisa att man verkligen behöver viss adekvat hjälp?


Man ville se det bedre med mer observasjon, men oftest er observasjonen stort sett samtale.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 4 månader sedan #1213586 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Att inte bli trodd
Ja, observation är viktigt, men kanske vissa tycker jag stirrar för mycket? Då blir det ju en backlash-effekt? Jag kan bara lära mig det specifika misstaget, att undvika den framöver, men man begår nya misstag hela tiden!

Antingen är man en dålig elev som inte kan dra en generell slutsats att undvika misstag hela tiden, och då bygga en fasad av att man är felfri! Men bara denna tanke är omöjlig! När är man en bra elev då?

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 4 månader sedan #1213593 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Att inte bli trodd
Klinisk psykologi er opphengt i samtale. Observasjon er alltid i bakgrunnen.