Värst, tanke eller verklighet?

Omröstning: Vilket är värst? Tanken eller verkligheten?

Tanken
6 37.5%
Verkligheten
8 50%
Vet ej
2 12.5%
Totalt antal röstare: 16
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
5 år 5 månader sedan #1106838 av Miika
Paranoia är hemskt, men verkligheten kan vara värre
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 5 månader sedan #1106839 av Jocke
Jag undrar om jag verkligen lever i verkligheten? Känns som hörseln indirekt orsakar vanföreställningar och att man inte vet vem som är vän eller fiende? Nu när jag har en relation, så vet jag att ngn tycker om som jag är!

Men är verkligheten verkligen bestående av kärlek?

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 5 månader sedan #1106841 av memphis
Nej det tror jag är ett önsketänkande. Verkligheten består nog av atomer och energi. Visserligen är kärlek antagligen en energi men så finns ju motsvarande negativ energi som också måste räknas i såna fall.
Mer
5 år 5 månader sedan #1106847 av Cosmos
Paranoia tankar är projiceringar på världen utanför. Hotet finns inne i människan men eftersom detta är så svårt att hantera så projicerar man så hotet verkar komma utifrån. Röster är också projiceringar, tankar som läggs ut till omvärlden.
Mer
5 år 5 månader sedan #1106849 av Utomjordingen
Jag förträngde mitt eget självmord så det blev motsatt effekt istället. Ja, Ni vet den där kometen som jag har skrivit/yrat om sen jag började här på Viska.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 5 månader sedan #1106853 av Jocke

ispegelland skrev: Nej det tror jag är ett önsketänkande. Verkligheten består nog av atomer och energi. Visserligen är kärlek antagligen en energi men så finns ju motsvarande negativ energi som också måste räknas i såna fall.




Verkligheten borde väl genomsyras av omtanke, det måste ju vara den ultimata väsendet som alla borde genomleva?

Men tyvärr är moder natur och verkligen genomonda människor som styr världen tyvärr, och att detta innefattar den verklighet vi måste motstå för att överleva!

Vars är världen på väg?