Summera ditt liv

Mer
4 år 3 månader sedan #1218520 av memphis
Svar från memphis i ämnet Summera ditt liv
Tror inte Viska är rätt ställe att bikta mig, det skulle jag nog behöva en psykolog för att göra. Jag är kluven till mitt liv. På ett sätt är jag nöjd, på ett annat sätt att se det är det ganska tragiskt. Det beror på vilket perspektiv jag väljer.
Mer
4 år 3 månader sedan #1218522 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Summera ditt liv

memphis skrev: Tror inte Viska är rätt ställe att bikta mig, det skulle jag nog behöva en psykolog för att göra. Jag är kluven till mitt liv. På ett sätt är jag nöjd, på ett annat sätt att se det är det ganska tragiskt. Det beror på vilket perspektiv jag väljer.


Välj ditt perspektiv.
Mer
4 år 3 månader sedan #1218542 av memphis
Svar från memphis i ämnet Summera ditt liv
Det har jag gjort många gånger Modesty. Valt att se det från den ljusa sidan. Men så svänger det och jag blir tungrodd och depressiv. Det är något som jag inte styr över, det tillhör sjukdomen.
Mer
4 år 3 månader sedan #1218557 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Summera ditt liv
Medelklassuppväxt. Haft egen shetlandsponny. Bra betyg i skolan. Till gymnasiet då jag blev sjuk. Dock ej stadigvarande kontakt med Psyk före 2008. Har varit i Kenya och Tanzania mm med skolan. Gjort lumpen 11 mån då fick jag psykos, därav fick jag inte göra utlandstjänst. Varit medlem i Folkpartiet/Liberslerna sedan 2004. Sitter i Attention Karlstad/Värmlands styrelse sedan 2010 tror jag. Jobbet på Kooperativet Mediagruppen, där jag mest skriver och illustrerar för tidningen ASP Bladet (har inget med Asperger att göra). Är ordförande på tredje året. Bor i Karlstad, tillhör Svenska kyrkan. Mitt största aspergersymtom är specialintressen . Har även ADHD, de två från 2007. Sen har jag schizoaffektiv sen typ 2012.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1218558 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Summera ditt liv

memphis skrev: Det har jag gjort många gånger Modesty. Valt att se det från den ljusa sidan. Men så svänger det och jag blir tungrodd och depressiv. Det är något som jag inte styr över, det tillhör sjukdomen.


Ja, jag hade en depressiv period efter psykosen. Det var outhärdligt att vara deprimerad. Fy fan säger jag. Jag är nästan hellre psykotisk.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Modesty.
Mer
4 år 3 månader sedan #1218565 av Geta
Svar från Geta i ämnet Summera ditt liv
Men depression som går över är bättre än att ha negativa symtom som kan pågå i 20 år.