Summera ditt liv

Mer
4 år 3 månader sedan #1218444 av Richard
Svar från Richard i ämnet Summera ditt liv
Jag har skrivit en självbiografi på ca 40 sidor, men för att sammanfatta kort;

Är född 1980 o har haft en bra medelklass-uppväxt. Hade bra betyg i grundskolan, men sen i gymnasiet började jag få psykiska problem. Saknade många betyg men fick ett riktigt jobb i ca 4 år, där jag trivdes bra. Sjukskrevs sen. Minns inte mycket från 00-talet. Byggde en radioaktiv reaktor 2011, vilket jag får dras med för livet, men nu är det mest kul... Haft några förhållanden, men aldrig varit särskilt sugen på någon framtid med familj o liknande.
Mer
4 år 3 månader sedan #1218447 av Geta
Svar från Geta i ämnet Summera ditt liv
Åkte till Israel med Vingresor med en svensk guide som undvek allt religiöst. Har gått på Golgata i Jerusalem men kände inga Jesusvibbar.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 månader sedan #1218449 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Summera ditt liv
Du har stoff till en tegelsten till bok, Richard. Intressant det där att du inte minns mycket från en period i ditt liv. Så är det för mig med.
Mer
4 år 3 månader sedan #1218451 av Richard
Svar från Richard i ämnet Summera ditt liv
Ja, jag har en del kvar att skriva.

Det kan vara ECT-behandlingarna som har suddat bort 00-talet, eller mitt benzo-knaprande... Men har skrivit över 10 000 inlägg på Flashback under 03-10, så det är bra att jag kan gå tillbaka o läsa.
Mer
4 år 3 månader sedan #1218481 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Summera ditt liv

Fantasio skrev: Hur har ditt liv sett ut, vad har du gjort för bra saker, vad har du gjort för dåliga saker. Jag slarvade mig igenom skolan, men fick bra betyg på Komvux i alla fall. Jag har arbetat i 22 år. Några romanser har jag haft, men det var innan jag blev sjuk. Har haft hobbies som löpning, fotboll och styrketräning. Har haft två motorcyklar.

Inte mycket att hänga i julgran med andra ord. Men så här i livets slutskede är jag hyfsat nöjd ändå. Jag hade en bra barndom och har bra föräldrar. Man ska inte vara ledsen över det man inte fick eller fick uppleva, inte när man levt ett fullgott liv ända in i vuxenlivet som jag gjort.

Jag är nyfiken på hur du ser på ditt liv, både i dåtid och nutid. Har du något du är extra stolt över? Är du nöjd med vad du uträttat?


Känner mig bedrövad över det här livet, det togs ifrån mig när jag blev "sjuk", jag har inte ännu förstått varför mitt liv togs ifrån mig när jag hamnade på avdelning när jag egentligen troligtvis bara behövde sova. Jag hallucinerade pga att jag fått för lite sömn, vilket jag gjort för dåligt och varenda människa som inte får sova tillräckligt börjar hallucinera. Expertis, en kvinnlig psykiatriker jag träffade när jag sökte upp psykiatrin därifrån på avd för utredning för att fastställa diagnosen.

Mitt liv togs ifrån mig där och då.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1218483 av mormor1
Svar från mormor1 i ämnet Summera ditt liv
Nissegossen,

För mig har saker också försvunnit så fort jag sovit lite
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.