Lever du livet?

Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1298970 av Charlottesometimes
Svar från Charlottesometimes i ämnet Lever du livet?
Pimed; jag är glad bara jag kommer in någonstans, men jag hoppas nog mest på kungliga konsthögskolan :) ansökningarna öppnar i januari :) så det är ett tag kvar :)
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Charlottesometimes.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1298972 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Lever du livet?
Jag tycker Valand är mera alternativ. Där som schizofren alltså om du nu är det eller liknande kan känna sig mera hemma. Men jag ska inte lägga mej i. Men det sista jag känner teatermännskor, konstnärer, författare och musiker. Visst alla är inte så jättekända men ändå som mitt x som var är filmstjärna och på Dramaten Gud själv. Själv är jag uppfinnare. Men dom flesta uppfinningar är mestadels tvshop-skit. Nu lämnar jag tråden. Gjort mitt här! Ska inte störa mera. Jag är så himla dålig på det sociala. Ledsen ciao!
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Pimed.
Mer
3 år 6 månader sedan #1298975 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Lever du livet?

Pimed skrev:

Cosmos skrev: Att studera är aldrig fel! Lyssna inte på Admin som är bitter på hur hans studier inte ledde fram till ett bra jobb. Jag har pluggat många år av mitt liv och har inte ångrat en dag trots att jag inte har kunnat jobba i den utsträckning jag kanske velat. Arbete är överskattat, de flesta jobb blir tråkiga efter ett tag.


Det var så himla klokt skrivet! Har du verkligen masterexamen i psykologi? Men hur i helvete kan du ha det? Jag fattar ingenting just nu. Eller är du så duktig på att ljuga för oss alla? Du säger jämt hur du har studerat. Som att det är repeterat. Vi kommer nog aldrig få veta. Du är nog lite skum och mystisk trots allt vilket är väldigt positivt oavsett om du talar sanning eller inte.


Det var bara en glad kommentar på det som Charlottesometimes skrev. Att studera är roligt. Faktiskt det roligaste man kan göra i livet. Varför skulle jag ljuga om min utbildning? Så desperat är jag inte. Men tro vad du vill, det kan jag inte göra något åt. Allt tjat är bara tradigt.
Mer
3 år 6 månader sedan #1298983 av memphis
Svar från memphis i ämnet Lever du livet?
Pimed det stämmer! Att jag fick 370 000 kr studielån avskriva.

Men redan innan jag fick lånen avskriva ångrade jag inte mina universitetsstudier inom arkeologi och litteratur. Det har berikat min själ.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan #1299012 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Lever du livet?
Det kan jag förstå pengar och skulder är inte så viktigt egentligen. På en högre nivå. Som vissa kriminella och andliga tänker på det sättet. Sund filosofi. Finns juh vissa som tar livet av sig pga skuldsättningar. Vilket är systemets fel och den här världens fel. Det många inte förstår att pengar är en av dom största onda krafterna här i världen. Som du säkert oxå tänkt.

Men pengar behöver man ha, men nån måtta får det vara. Tex man blir utslängd från sin lägenhet för man har inte pengar till hyran vilket man borde få hjälp för så att det fungerar! Eller tex man får ingen andra chans att man inte får lägenhet för att man ha skulder vilket också är helt otroligt dumt och fel. Lägenhet borde va en rättighet och hemlöshet borde vara noll tolerans för.
Mer
3 år 6 månader sedan #1299018 av krokus
Svar från krokus i ämnet Lever du livet?

Cosmos skrev: Att studera är aldrig fel! Lyssna inte på Admin som är bitter på hur hans studier inte ledde fram till ett bra jobb. Jag har pluggat många år av mitt liv och har inte ångrat en dag trots att jag inte har kunnat jobba i den utsträckning jag kanske velat. Arbete är överskattat, de flesta jobb blir tråkiga efter ett tag.

Jag håller med! Studera inom ett ämne som är intressant är mycket roligare än att jobba. Fast jag är ju en sån som gillar att lära mig nya saker, medan vissa hellre gör samma monotona saker dag in och ut.