a reason to live..

Mer
18 år 4 månader sedan #30056 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet a reason to live..
Interlude,

Men vad hjälper det att må sämre... önska istället att du får må bättre... att du kan sluta missbruka tabletter, alkohol, och droger.... det är en bra önskan.... du får börja fylla ditt liv med annat som är sundare... kanske motion kan mota ångesten lite... jag har en kompis som tränar just för att stå ut med sin ångest... hon tränar och joggar för att klara livet... det finns många sätt som är bättre än att skada sig... försök att hitta något som passar dig...

Smärtan är inte evig... den är som vågor på ett hav... kommer och går... så är det med känslor... de sköljer över en... men de går också över igen...

Man får stå ut en stund... sen lättar det lite...

Hoppas att det här året blir bättre för dig än det förra... med mindre ångest... mer glädje... mer lugn...
Mer
18 år 4 månader sedan #30058 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet a reason to live..
jo jag hoppas det, som det känns nu så tänker jag inte leva nästa år. jag måste bara ta modet till mig, att sluta vara rädd för dödn.
nu ska jag ta massa lugnande och röka en cigarett och försöka att inte känna mig så himla ensam.
Mer
18 år 4 månader sedan #30059 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet a reason to live..
Jag ville inte berätta för dig vad jag kände
eller dölja det jag döljde
jag ville inte att du skulle se mig skratta
för då kankse du skulle tro att allting var bra med mig
inte heller att du skulle se mig gråta
då skulle jag vara svag i dina ögon och inte värd att älskas
jag ville inte låta dig krama mig
eller ha sex med mig
men jag behövde din närhet som jag aldrig får annars
jag vet att jag aldrig lir fri från dig, för det skulle du inte tillåta sa du
men du gör mig så illa, och nu lämnar du mig.
Mer
18 år 4 månader sedan #30079 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet a reason to live..
Du är så ung Interlude att du har massor av chanser att träffa någon annan. Det kommer säkert att bli mycket bättre för dig i framöver. De flesta tillfrisknar också från borderline.
Mer
18 år 4 månader sedan #30089 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet a reason to live..
jo jag är ju så ung...och jag borde ha roligt! Älska livet. hahahahah jaa, förresten är det ingen som tar mig på allvar när jag säger att jag tar livet av mig. gud, vad fel många kommer ha...en dag.
Mer
18 år 4 månader sedan #30090 av AmandaS
Svar från AmandaS i ämnet a reason to live..

Interlude skrev: jo jag är ju så ung...och jag borde ha roligt! Älska livet. hahahahah jaa, förresten är det ingen som tar mig på allvar när jag säger att jag tar livet av mig. gud, vad fel många kommer ha...en dag.


Hej Interlude,
Det här har du hört typ en miljard gånger och nu får du höra det en gång till; ATT TA LIVET AV SIG LÖSER INGA PROBLEM!
Kram!