a reason to live..

Mer
18 år 4 månader sedan #29917 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet a reason to live..
jag vet jag borde inte skada mig själv, det vill jag inte heller...men jag hamnar i nåt sorts tillstånd som inte ens läkaren kan förklara. och då har jag ingen kontroll..känslorna tar över...jag blir lite som besatt...en annan person..
men fan, det suger verkligen att det här ska komma nu när jag kämpat för att få det bra. allting var bra, pengar jobb vänner osv. och det var inge skärande...det viktigaste för mig...och nu får jag ännu en gång plåstra o mig själv och se hur blodet rinner. och nu sitter jag och väntar på att han som ska lämna mig ringer, så jag får se honom. jösses ibland känner jag mig verkligen som ett barn. tappar all kontroll när det inte gårsom den vill
jag vill ändå önska er ett gott nytt år...hoppas det är fyllt med kärlek och värme.
Mer
18 år 4 månader sedan #29920 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet a reason to live..
Det är ett trauma att bli övergiven, att skiljas åt. Du kan bara lida igenom. Försöka tänka lugna tankar ändå.
***kramar***
/Sofie
Mer
18 år 4 månader sedan #29927 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet a reason to live..
Du kanske skulle behöva gå i terapi för att lära dig att uthärda och motstå separationer. Det låter väldigt jobbigt som du har det nu. Hoppas att problemet löser sig snabbt och att det blir ett Gott Nytt År för dig.
Mer
18 år 4 månader sedan #29989 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet a reason to live..
jag sitter ocvh kämpar nu..jag försöker fortsätta leva..jag har en massa tabletter runt om kring mig..jag skulle kunna avsluta allting så lätt...men min mor hon skulle aldrig klara det...

jag träffade honom i natt...hur vinner man mot döden..hur gör man det..hur vinner man mot rakbladen...jag måste ta några lugnande...
är det nån där om bara kan hj'lpa mig ge mig ett svar så jag klarar mig nu..
Mer
18 år 4 månader sedan #29990 av Geta
Svar från Geta i ämnet a reason to live..
Interlude
Det hörs igenom det du skriver att du vill
klara dig.
För dina anhörigas skull och för din egen.
Plocka undan tabletterna!
Mer
18 år 4 månader sedan #29991 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet a reason to live..
Hej Interlude! Jag är bara en gammal tok. Men idag har jag varit så deppad, att jag fått torka mina kinder idag.

Min förra sambo har lovat att hon skall komma till mig ikväll och att vi ska fira nyår tillsammans.

jag vet inte varför livet är så svårt ibland. Efteråt kan man se att det inte hade behövt vara såsom det är, men man måste alltid göra det bästa av situationen.

Man får titta på det som det är och sedan göra det bästa möjliga.

Kram Interlude!
Från en deppig julenisse, den här clownen gråter.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum