a reason to live..

Mer
18 år 3 månader sedan #30153 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet a reason to live..
Tack Fredrik!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 3 månader sedan #30172 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet a reason to live..
jaa jag lider asv en deppression men vad hjälper det inte blir det bättre för det och jourläkare vill inte skriva ut ntidepp åt mig utan jag måste vänta tills min läkare kommer hem igen från semestern och då är jag väl redan död och nu är jag full och ska överdosera imovane och sonata...livet är så jäla undebart just nu!
Mer
18 år 3 månader sedan #30183 av Lindita
Svar från Lindita i ämnet a reason to live..
Vad tråkigt! När kommer din läkare från semestern? Det bästa är nog att du åker till akuten om du mår så dåligt. De kommer säkert att ge dig det du behöver.... Kram//
Mer
18 år 3 månader sedan #30186 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet a reason to live..
Åk upp till akuten och prata med jourläkaren om du är deprimerad.... du får säkert någon hjälp... medicin eller en jourplats några dagar som kan hjälp dig med sorgen över att bli lämnad...

Överdosera inte tabletterna... då får du bara problem med att få mediciner som du verkar behöva för att kunna sova, och må någolunda skapligt...

Du vill ju egentligen leva och må bra... det har bara varit en lång period med mycket svårigheter för dig... men det kan bli bättre... nya dörrar kan öppnas... nya människor dyka upp som du kan bli vän med... försök att se att möjligheterna finns där...

Du kan få må bra igen.... eller bra för första gången om det känns som om det varit jobbigt jämt... med lite medicin och en bra terapi kan det hela ordna upp sig... du får försöka ta tag i det hoppet och ta det till dig...

Sköt om dig.... och skriv gärna snart igen....