Får tjejer tycka om porr?

Mer
5 år 11 månader sedan #1058761 av Nissegossen
Jocke, jag kan inte hjälpa dig, men som det står, den som söker han finner. Så sök vidare

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 11 månader sedan #1058768 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Får tjejer tycka om porr?


Funderar på hur liten man är, när man borde tänka att man duger som man är! Men det är så mycket känslor i luften, just nu har jag förmodligen Manchester-syndromet i min hjärna, där antalet hemlösa har ökat drastiskt åtminstone för två tre år sedan!

Jag undrar om sexualiteten har ökat även där?

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 11 månader sedan #1058771 av lumpi
Svar från lumpi i ämnet Får tjejer tycka om porr?
Edvard Munch är en av mina favoritkonstnärer. Verkade haft ett hårt liv med sinnessjukdom och mycket ångest, vilket återspeglas i hans verk tycker jag.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 11 månader sedan #1058775 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Får tjejer tycka om porr?
Ja, man frågar sig hur man kan släppa på sin sexualitet, när könen är så oense om hur det ska gå till? "Holding back your tears" sade ngt till mig nyss!

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 11 månader sedan #1059222 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Får tjejer tycka om porr?


Positivt om sex

"Förr hade många tjejer en negativ inställning till porr, särskilt då i sin filmform. Det ansågs vara kvinnorförnedrande och sprida en negativ bild För bara tio år sedan ville hela 72% av kvinnorna i Sverige förbjuda porrfilm, idag ser cirka 70% av dem porrfilm själva.

Naturligtvis finns det porrfilm som kan vara skadlig. Som tittare måste man vara en aning selektiv och använda sitt eget personliga omdöme för att själv bedöma vad som är nyttigt/inte nyttigt för en själv att se.


Porr har faktiskt flera positiva faktorer, här kommer en liten lista på några av dem:

---> Att se på porr eller läsa sexnoveller kan öka sexlusten

---> Chansen att få orgasm ökar om man tittar på porr tillsammans med sin partner medan man har sex eftersom negativa tankar inte får plats eller tid att gro och störa och på så sätt skapa spänningar och osäkerhet

---> Porr kan ge inspiration till nya ställningar och annat man vill testa i sovrummet

---> Fantasier som man är ensam om (som man saknar en partner för att genomföra) kan man titta närmare på och njuta av med hjälp av porrfilm

---> Genom att läsa sexnoveller och se porrfilm kan man utforska sin egen sexualitet och på så sätt komma på vad man själv tänder på

---> Känner man att sex är svårt att prata om och någonting pinsamt, tabubelagt eller liknande, så kan porr lätta upp stämningen en del kring ämnet och få sex kan kännas mer naturligt

---> Om man har en fantasi som är känns svår att berätta om för sin tjej - varför inte visa henne en film där fantasin förverkligas och se hennes reaktion?"


Gästinlägg skrivet av LoveForLadies

www.kondomeriet.se/blogg/index.asp/id/99...//kat//datum/2011-10

Det är viktigt att sätta åldersgränser på detta! Många barn har inte förstånd nog att inse varför vuxna håller på med sånt?
Jag förstod först sent att det var en primitiv instinkt som nog många är beredd att döda för denna särskilda ställning i vår samhälle.

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 11 månader sedan #1059337 av Pg
Svar från Pg i ämnet Får tjejer tycka om porr?
Porr är beroendeframkallande och gör att man hela tiden söker nya kickar.
Hjärnstrukturen förändras den del som styr stimuli och förmågan att förstå sociala
sammanhang. Jag känner själv att sen jag slutade kolla på porr är jag mer harmonisk
och får bättre kontakt med människor i min närhet.

Bra länk