Överleva monotomi

Mer
4 år 2 månader sedan #1228516 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Överleva
Jag skriver inte att jag är en talesman för sanningen. Mina observationer bygger på personliga erfarenheter och det jag har sett på Youtube (dålig källa visserligen). Det finns massor av klipp om preppare som beväpnar sig till tänderna för att förhindra att någon vågar sig in i området.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1228528 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Överleva
För överlevnad i Sverige köp böcker om ätliga växter i Sverige gärna en minipocket som får plats i en bröstficka jag skall ha en i packningen samt en normal stor har jag i lägenheten
www.google.com/search?sxsrf=ACYBGNSeX5ds...qPAgoQ4dUDCAo&uact=5

Med en sådan bok gå ut i skogen plocka maten som växer där precis som stenåldersmänniskorna gjorde glöm inte ostronen som kökkenmöddingarna lämnat efter sig. De satte sig nära stranden skalen slängde de där de satt. Därav efter sig lämnanande sig stora skalhögar de satt på den generation efter generation och byggde upp högar där de satt och åt. Det dröjde in på 1900-talet innan de kom underfund med det, osäker på 1800-talet eller början på 1900-talet.

Vår förra kung Gustav den VI Adolf var en stor arkeolog

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228529 av Geta
Svar från Geta i ämnet Överleva
Tror inte att magen skulle tåla ätliga växter från naturen.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1228541 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Överleva

Geta skrev: Tror inte att magen skulle tåla ätliga växter från naturen.

Ät Svinmålla eller nötter alla nötter i Sverige är ätliga att vi inte äter alla är pga att alla inte är smakliga men te x en stor kastanj kan ge mat åt en familj ett tag, ganska många nötter på ett träd. s.k. hästkastanjer är smakligare än andra nötter, får du tag på smör och salt rosta dem i värme släng dem i elden kratsa ur salta och ät med smör. Det kunde ni ha smakat på Lisebergs Julmarknad att där har de i allmänhet en som står och säljer det ni kan äta på plats att köpa hem en påse också.

Jag vet det då jag själv gjort det

Har en vevradio med solcell på i väskan. Tänkte skaffa ett bärbart vattenfilter också.
Ett sånt här kanske:
generalprepper.se/vattenrengoring-lagrin...es6nAdoaAlZ_EALw_wcB

Geta skrev: Tror inte att magen skulle tåla ätliga växter från naturen.


Är du hungrig äter du. Lite skit rensar magen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1228543 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Överleva
Har en vevradio med solcell på i väskan. Tänkte skaffa ett bärbart vattenfilter också.

Ett sånt här kanske:
generalprepper.se/vattenrengoring-lagrin...es6nAdoaAlZ_EALw_wcB

Nödfilt borde en skaffa med.
generalprepper.se/el-varme-belysning/var...are/nodfiltar-5-pack

/Dave
Last edit: 4 år 2 månader sedan by 1Dave.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1228563 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Överleva

1Dave skrev: Har en vevradio med solcell på i väskan. Tänkte skaffa ett bärbart vattenfilter också.

Ett sånt här kanske:
generalprepper.se/vattenrengoring-lagrin...es6nAdoaAlZ_EALw_wcB

Nödfilt borde en skaffa med.
generalprepper.se/el-varme-belysning/var...are/nodfiltar-5-pack


Ett nödfilter kan du göra enkelt ta en spik gör hål runt om i botten på en lite större konservburk i botten sten grus sand, på det får du bort mindre fasta föroreningar över tar du kol från elden det är s.k. aktivt kol och över det lagret mossa det häller du vatten i från strömmande vatten det brukar vara relativt rent.Renat vatten kan du använda vanligt hushållsklorin eller köpa Jodopax på Apotek och rena med. Ta reda på doseringen eller köp på apoteket detta att rena vattnet med en svensk produkt icke giftig och outspädd går det att rena medicinska instrument de gör reningsverk i utvecklingsländer där behov av rent vatten finns www.pickpack.se/sakerhet-halsa/vattenren...ng-xinix-aquacare-50 även efter utgångsdatum så länge vätskan är gul går den att använda billig livförsäkring att ha förvaras i kylen hemma köpes med fördel på Apotea. kolla uppströms om det finns avloppsrör som går ut i bäcken men avlopp som går ut i vattendrag är numera förbjudet hus på landet skall ha, det är lagtvång på att ha en s.k. trekammarbrunn med hämtning med slambil för att gå till ett reningsverk. Ett nytt sådant bort mot Askim i förlängningen från Västra Frölunda mot havet byggde de ett modernt chefen för vattenverket och en politiker var med på bild där de drack ur det renade vattnet som gick som slutprodukt i havet, det för att visa att det var rent. Av vad jag förstått har mängden ökat så mycket att de stängt det och troligtvis byggt ett större men jag vet inte var.



söksidan
www.google.com/search?sxsrf=ACYBGNSAcAJL...762&biw=1024&bih=591

Här är en resenär som varit ute och rest i Världen och han berättar sina metoder för att rena vatten med.
www.jordenrunt.nu/guider/vattenrening.htm

Måste göra ett tillägg det räcker inte bara att koka upp vattnet vattnet måste koka i 20 min då inte alla parasiter dör vid bara ett uppkok ta I Sverige med gått om vatten och rena på ett sätt som ger säkert dricksvatten med den metod ni valt. Tänk på vad jag förklarade i början om en tom konservburk med hål i botten den renar vattnet från fasta beståndsdelar detta för att sådant måste bort innan annat sätt att använda för att rena vattnet. Detta för att just fasta beståndsdelar i vattnet gör att ni kan bli sjuka trotts annan rening

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.