Överleva monotomi

Mer
4 år 2 månader sedan #1228446 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Överleva

Geta skrev: Gräv där du står!



Jag sitter gärna ned men det är värt det här :klappa :klappa :klappa :klappa :klappa :klappa :bravo: :hjärta

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan #1228447 av Geta
Svar från Geta i ämnet Överleva
Det finns trädgårdar, där man kan sitta ner och odla. Växtbäddarna är upphöjda.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1228450 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Överleva

Geta skrev: Det finns trädgårdar, där man kan sitta ner och odla. Växtbäddarna är upphöjda.


Jag har varit och sett växthus. På trädgårdstomten byggde min far ett litet växthus och använde plast träbitar som själva strukturen med genomskinlig plast som han lade ytterst fasthållna med träbrädor där spikades fast så plasten blev säkrad mot vind. Min mor som var uppväxt på ett lantbruk hon sade så länge jag får sätta fingrarna i jorden så länge lever jag

I växthus ser man att de odlar med hyllor med växterna de odlar för att få så mycket de kan i ett växthus. Såg ett TV program om en Svensk expert på träd. Han var trädpatolog han sade så fort jag fick se marken från planet visste jag att det inte var jordmånen det var fel på utan det var för lite träd planterade han visade upp träd te x äppleträd andra träd som bar frukt han visade halvvuxna träd som fodrades med fruktträd, träd överhuvudtaget visar på att de avdunstade vattenånga det erfordras träd för att det skall regna så skog är en förutsättning för att det skall regna på torra marker. Det var nu inte det han sade om det. Han sade de punkthus som står i Kortedala i Göteborg att man skulle ombyggda punkthusen till att odla i hela huset han sade det är optimalt för växter att göra det. han menade på att det var bättre än till bostäder

Ytterligare finns på rödastjärnan också tändstål med magnesium
www.rodastjarnan.com/talt-och-mat/us-tandstal-magnesium-31321

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228462 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Överleva
Självbevarelsedrift är inget man lär sig, det är inbyggt. Vi lär oss emellertid olika strategier för att överleva, fast i många fall föder självbevarelsedriften idéer om hur man ska överleva. Att bli en prepper är en långsiktig planering för värsta scenariot och det förekommer mer eller mindre fanatism i dessa människor. Dessutom är de inte beredda att dela med sig av sitt förråd vilket tyder på bristande solidaritet med sin nästa. Det är därför en prepper aldrig lyckas fullt ut, för detta krävs samarbete.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228464 av Geta
Svar från Geta i ämnet Överleva
Vi kan bara preppa kort tid. Längre tid klarar vi oss inte.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228467 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Överleva
Sant. Kanske högst ett halvår om man har bunkrat upp mängder med konserver. Men en katastrof är svår att överblicka när den väl kommer.