Har du varit våldsam?

Mer
7 år 3 månader sedan #894429 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Har du varit våldsam?

Jocke skrev: Nä, jag vet inte hur man dödar effektivt? Jag är då så rädd för att dö, och tror sista tiden blir hemsk. Tror jag blir i princip dövblind, då löns det liksom inte att fortsätta leva. Då är ju livet slut, och att man inte kan tillhandahålla nödvändig information. Borde nog redan nu lära mig antingen dövblind-teckenspråk eller braille?

Det finns folk som både är döva och inte kan prata, förlamad i hela kroppen hos en patient och han styr en dator med att personen kan blinka och därför kan styra datorn genom det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 3 månader sedan #894443 av memphis
Svar från memphis i ämnet Har du varit våldsam?
Jag är en fredlig person o inte aggressivt lagd. En gång klöste jag min f d i ansiktet men det är allt. Och en gång också bonkade jag en polis ovanpå huvet för jag trodde de (poliserna) skulle köra mig ut i skogen o döda mig, när de skulle eg köra mig till lasarettet. Han blev förbannad och tryckte ner mig på bilgolvet med armen bakom i ett väldigt smärtsamt läge. Så fick jag ligga hela vägen till akuten. Jag tyckte han var onödigt grym.
Mer
7 år 3 månader sedan #894446 av Geta
Svar från Geta i ämnet Har du varit våldsam?
Nej, jag är inte våldsam. Jag följde med polisen frivilligt, när de hämtade mig 1984
för vidare transport till psyk.
  • Miika
  • Besökare
  • Besökare
7 år 3 månader sedan #894450 av Miika
Svar från Miika i ämnet Har du varit våldsam?
Har blivit hämtad till psyk men aldrig gjort motstånd
Mer
7 år 2 månader sedan #906311 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Har du varit våldsam?
Jag har vad jag minns bara varit våldsam en gån. Då bet jag min pojkvän som jag hade då i armen. Han höll fast mig för att jag inte skulle skada mig själv om jag minns rätt.

Däremot har jag ofta VELAT skada folk. Inte bara en örfil om man säger så. Grovt våld eller knivhuggning. En gång kände jag för att knivhugga boendestödet. Istället sparkade jag på väggen så det blev en grop.

Mina våldsfantasier kommer mest när jag inte mår bra psykiskt, för jag blir så arg då!!!
Mer
7 år 2 månader sedan #906315 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Har du varit våldsam?
Hade du antipsykotika när du vill skada folk, sodergardfia? Antipsykotika har en antiaggressiv effekt och särskilt bra är clozapine och Zyprexa/Olanzapin.