Har du varit våldsam?

Mer
7 år 1 månad sedan #918512 av Sjukihelahuvudet
När jag har legat inlagd så har jag slagit i dörrar och diverse föremål, hotat med att kasta stolar, vilket har gjort att jag blivit bältad kanske 30 ggr inom mina tre år på vuxenpsyk samt tvångsinjektioner titt som tätt. Men en gång var det en stor manlig skötare som puttade in mig i ett bord och slog mig i ryggen med förklaringen att han kände sig hotad av att jag kom nära (då var jag en liten 18 årig tjej på 55kg). Skulle aldrig attackera någon annan, hur hotad jag än kände mig.
Mer
7 år 1 månad sedan #918519 av memphis
Svar från memphis i ämnet Har du varit våldsam?
det finns vidriga personer som jobbar inom instängda vården. just därför de är vidriga dras de till jobbet. Jag har hört historier som är så ovanliga att de måste vara sanna, men inte råkat ut för någon vidrig skötare själv. en lite konstig en var det sist jag var inne som trodde att de inlagda var barn. han gav mig en godis för att jag bäddat sängen! men han menade ju att vara snäll antagligen. men det är faktiskt så att det är en hel del störda personer som jobbar inom psykvården. inte alla menar jag inte alls. men här och var finns de.
Mer
7 år 1 månad sedan #918534 av cecilia76
Svar från cecilia76 i ämnet Har du varit våldsam?
Vilka historier om knäppa inom psyk,ispegelland :-)?
Mer
7 år 1 månad sedan #918567 av memphis
Svar från memphis i ämnet Har du varit våldsam?
:) kan nämna en. ja det var te x en historia om en pervers skötare som, som sagt, var pervers o tyckte om unga kvinnliga patienter, och de tvång som han genom sitt yrke kunde utföra på dem, när de tillexempel kunde sägas utföra en fara för sig själva eller var väldigt oroliga. då hade han någon sorts bälte på sig som han spände fast patienten i också, så de liksom satt i hop, kan du tänka dig så vidrigt?! och så gick han runt så på natten i korridoren med en patient mot sin mage och patienten som berättade detta sa också att hon tydligt kunde känna hans kön mot sig när hon var fastspänd så här. så jävla vidrigt och jag bedömer henne verkligen som trovärdig, ganska lågmäld tjej som inte drog osanna historier, det tror jag inte.