Har du varit våldsam?

Mer
7 år 2 månader sedan #906976 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Har du varit våldsam?
Självskadebeteendet har börjat klinga av. Men utsätta sig för fängelse är också självskadebeteende.
Mer
7 år 2 månader sedan #907109 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Har du varit våldsam?
Du kanske skulle diskutera med din psykiater, vilken dos av antipsykotikan du tillfälligt skall höja till när du får våldstankar. Clozapine eller Zyprexa har nog bästa effekten mot detta.
Mer
7 år 2 månader sedan #907113 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Har du varit våldsam?
Då ska jag behålla Zyprexa, varit på tal att bara ha Invega men det beror på vilken läkare. Ska förmodligen träffa läkare innan sommaren sa de. Jag har kvar Zyprexa i olika valörer så det låter enkelt.
Mer
7 år 2 månader sedan #907153 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Har du varit våldsam?
Jag lackade ständigt ur under min sämsta period i början på 80-talet. Slog sönder skyltfönster och annat smått och gott. En gång bröt jag mig in på ett dagis och hällde ut all mat på golvet i en ansenlig hög. Sedan dök farbror Blå upp och stoppade in mig på häktet. Jag fick skyddstillsyn för detta idiotiska företag.

En gång när jag stod och väntade på bussen och den var försenad, roade jag mig med att fjutta eld på en papperskorg. Det tog sig ordentligt så när bussen kom slog eldsflammorna högt. Chauffören gick bara av bussen utrustad med en brandsläckare och lyckades släcka elden till slut. Han sade inte ett ord, inte jag heller utan gick ombord och satte mig.
Mer
7 år 2 månader sedan #907211 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Har du varit våldsam?
Du gick på döa ting och syntes inte bra utav de förr som fick sakerna sönderslagna och det kostade för mycket pengar för dem att köpa nytt. Då sade de kunde slåss som vanligt folk och inte gå på det som kostar mycket. Tror det var många som ångrade att de slagit sönder saker, då de fick redigt med stryk

Jag träffade en på stan och han hade varit inlagd för tillnyktring över 300 ggr :tänk eller 375? och polisen var arga på han och han sade, de lade en telefonkatalog på ryggen och slog med batongerna på den och gissa hur ont det gjorde. Slagen lämnade inga märken, men han sade det gjorde skitont. Han hamnade senare på avd och då kände vi igen varandra och hejade till varandra. Han sade att han hade legat i bälte och de hade satt bältet hårt. Han spände musklerna och han sade det lät som de poppade likt popcorn om låsen när de poppa upp. Han sade jag reste ju mig inte därifrån men jag gillade ju inte att jag satt fast.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 2 månader sedan #907217 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Har du varit våldsam?
Samt förr hade jag if som försäkringsbolag och jag bad dem skicka det finstilta om vad försäkringen omfattade. Det visade sig att den olycksfalls försäkring jag hade var en idiot försäkring. Detta för att jag hade inte fått ut ett enda öre, då den inte gällde vid psykisk sjukdom. Sedan läste jag villkoren för min hemförsäkring och det var också en idiot försäkring då jag kunde slå sönder hela lägenheten och fått ut rubbet för det jag slagit sönder, men inte ett öre om jag skadade mig. Olycksfalls försäkringen blev ett samtal och avsägelse på studs

I.o.m ålderspensionen fick jag från mitt Lo-fack, Livs som jag betalar medlemskapet som pensionär och där stod det att facket betalar månadsavgiften helt fritt för mig genom Folksam, där gjorde jag en tilläggsförsäkring för att få den stora försäkringen vilket var en ansvarsförsäkring, förr kallat Drulle försäkring och den försäkringen finns det även en olycksfallsförsäkring utan extra tillägg. Det tillägget kostar nästan inga pengar att tala om.

Sedan är det att komma ihåg att ingen försäkring gäller om ni är på fyllan. I alla fall för olycksfall

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum