Ska man ha ett ansvar under en psykos-attack?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 11 månader sedan #41341 av Jocke
Det var en sak till! Nämligen att första gången du får psykos, borde man väntat med att sätta in medicin överhuvudtaget!

Man kan vänta i upp till ett halvår med att sätta in mediciner överhuvudtaget, för att se om sjukdomen "Läker" ut sig själv, för som PSR sade i en annan tråd "Mediciner konserverar sjukdomen" Hoppas jag citerar rätt ur minnet.

Detta för att i görligaste mån undvika medicinering på grund av att det är relativt tung medicin.

Dessutom borde du under den tiden stå under konstant uppsikt, Dvs ledsagade permissioner, kanske enbart frigång på området.

Detta är hårt att höra, jag vet det! Dessutom kommer det från en patient!

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 11 månader sedan #41342 av Jocke
Skall upp 0530 i morgon, går å lägger mig nu.

Godnatt!

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 11 månader sedan #41360 av Sylviaplath
Frigång inom området hade kanske varit ok om någon som helst tillgång till natur finns, och möjligheter att träna inkl kondition. Med alla mina restriktioner gick jag upp kl 05.00 om morgnarna till slut, för att raskt kunna vanka av och an i korridoren när nattpersonalen fortfarande var kvar (viktigt med nattpers för att ingen skulle få fog att tro jag var manisk. De flesta av nattpers där var justa, även om jag har vänner som bor grannar med somliga av dem, som tydligen ständigt står på randen av vräkning pga fylla och slagsmål???). När rummet med en usel cykel öppnades kl 06.00 cyklade jag en timma, och sen en timma med styrketräning med kroppen. Min dag slutade alltså ca 08.00 till slut.

På tidiga kvällen städade jag rummet i smyg med insmugglad typ Ariel (städningen var katastrof och bestod i att smeta dagens sörja över golven med möglig mopp, för att inte tala om toaletterna....). Just det här såg personalen genom fingrarna med, även under obs tydligen, och det är jag tacksam över. Japp, så roar man sig under LPT med behandlingsmetoden 'läsning och träning förbjuden'.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 11 månader sedan #41361 av Jocke
Straff skall icke utdömas utav någon vårdgivare överhuvudtaget. Den personal du beskriver har ju en mentalitet som avskräcker. De är ju inte proffs inom sitt område.

Så jag tycker du skall stöta på den chef inom förvaltningen som har hand om psykiatrin i ditt område. Detta kan ske med att du skriver om det i ett öppet brev till honom/henne och till den lokala tidningsutgivaren på den ort du bor i.

För straff av patienter hör inte hemma inom sjukvården på något sätt!

Du kan skicka hela debatten som finns här på viska.se till psykiatrisamordnaren Milton, som ju då sitter i regeringskansliet i Rosenbad!

Ryt lite (mjau) :tänk och påtala dessa brister som finns där du bor och lever.

Föräldrar får ju inte ens slå sina barn! Jag kan inte tänka mig värre psykopater än de som tagit jobb på en psykmottagning bara för att trakasera folk som inte på något sätt kan värja sig mot de övergrepp som det är, som du har råkat utför.

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 11 månader sedan #41362 av Jocke
Hamnar man i en djup psykos går det inte att skilja på rätt och fel eftersom man inte tänker på det då. Det man har i huvudet vid tillfället är det som gäller och man blir nästan fokuserad på det. Rätt eller fel vet man först när psykosen avtar och man börjar tänka någorlunda "normalt" igen.

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 11 månader sedan #41368 av Sylviaplath